یک عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین قیمت 1155 تومانی برای خرید تضمینی گندم گفت که هنوز هم دیر نیست و دولت باید در نرخ خرید تضمینی تجدید نظر کند.

علی ایرانپور خاطر نشان کرد :‌ اگر دولت نمی تواند قیمت را بالا ببرد حداقل می تواند در قالب بحث سبد های تشویقی در کنار تولید به کشاورزان کمک کند یا برای گندم با کیفیت اعتبار بیشتری قائل شود و آن را مثلا کیلویی صد یا دویست تومان بیشتر بخرد تا انگیزه کشاورز بالا برود.

او ادامه داد: انتظار این بود که بر اساس واقعیات امسال هم در تعیین نرخ تضمینی خرید گندم شاهد افزایش خرید باشیم اما این انتظار برآورده نشد و یقینا تأثیرات منفی بر میزان تولید خواهد گذاشت.

نماینده مردم مبارکه تأکید کرد: با این حال امیدواریم این اتفاق نیفتد و سیاست های دولت در آینده و اختصاص سبدهای تشویقی مانع از کاهش تولید شود؛ چرا که گندم یک کالای استراتژیک است .

او در باره واردات گندم در سال گذشته نیز گفت:‌ چیزی که سال گذشته اتفاق افتاد و قابل دفاع نیست این است که میزان واردات به کشور بیش از نیاز بود و این مسئله عاملی خواهد بود در ضربه زدن به سیاست های اقتصاد مقاومتی و بیت المال و عدم حمایت از کشاورزان . امیدواریم امسال این کار با واقع نگری صورت گیرد و شاهد افزایش ورود بی رویه گندم به داخل کشور نباشیم.

منبع:ایسنا
کد خبر 254cef39129b49d596873ac582fdda14

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =