تمام امکانات کشاورزی در ایران موجود است فقط با یک مدیریت قوی میتوان حتی علاوه برتامین مواد غذایی به خارجی ها هم محصولات کشاورزی صادر کنیم ؛ در این صورت فکر نمیکنم فشارهای خارجی خیلی بتواند بر اقتصاد ایران اثر گذار باشد.

معاون اسبق وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه فشارهای خارجی تا چه حد بر وضعیت نابه سامان کنونی اثرگذار بوده است به خبرنگار تراز گفت : نمیتوان با قاطیعت اذعان کرد که تحریمها و فشارهای خارجی هیچ محدودیتی را برای اقتصاد ایران فراهم نکرده اما این را میتوان به جرات گفت که فشارهای خارجی کشور را مستقل تر از گذشته کرد.
جعفر خلقانی در ادامه با بیان اینکه اگر آن گونه که هم قانون اساسی و هم در برنامه های توسعه ای کشور به آن تاکید شده در بخش کشاورزی اهتمام ویژه و جدیتری داشتیم بسیاری از مشکلاتمان حل می شد گفت : الان بحث امنیت غذایی خیلی مهم است؛ در حالی که ما خیلی به مسئله کشاورزی اهمیتی قائل نیستیم.
وی گفت : ما سالانه میلیون ها تن گندم ، برنج و...از خارج وارد میکنیم در حالی که با یک برنامه ریزی جدی میتوان جلوی این خسارت بزرگ را گرفت ؛ اين واردات ميليوني هم به ضرر کشاورز است و هم به زیان خود دولت ؛ بنابراین باید جلوی واردات محصولات کشاورزی که باعث خروج میلیاردها دلار ارز از کشور شده هر چه سریعتر گرفته شود ؛ چرا که این مسئله کاملا با اقتصاد مقاومتی در تناقض است.
خلقانی درادامه با طرح این سوال که واردات گندم و برنج و چای خارجی که کشاورز ایرانی خود میتواند آن را تولید کند و به بازار عرضه کند چه ربطی به فشارهای خارجی دارد گفت: ما بیخود برخی مسائل را بزرگ میکنیم و به جای پیداکردن راهکارهای مناسب بومی به بیراهه میرویم . وی تصریح کرد : تمام امکانات کشاورزی در ایران موجود است فقط با یک مدیریت قوی میتوان حتی علاوه برتامین مواد غذایی به خارجی ها هم محصولات کشاورزی صادر کنیم ؛ در این صورت فکر نمیکنم فشارهای خارجی خیلی بتواند بر اقتصاد ایران اثر گذار باشد.

کد خبر 25515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    با سلام و تشکر از دقت نظرتان