۲۵ درصد از ارزش کل واردات در شش ماهه نخست سال جاری به ۱۰ قلم کالا اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از گمرک، ارزش کل ده قلم اول وارداتی در مدت یاد شده به میزان ۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون دلار بوده است.

عمده کالاهای وارداتی شامل برنج به ارزش یک میلیارد و ۲۸۹ میلیون دلار، کنجاله و سایر آخال‌های جامد آن به ارزش ۷۵۵ میلیون دلار، دانه ذرت دامی به ارزش ۵۰۵ میلیون دلار، دانه گندم سخت به ارزش ۴۴۷ میلیون دلار، وسایل نقلیه با موتور پیستونی به ارزش ۳۷۱ میلیون دلار، شمش از آهن و فولاد غیرممزوج به ارزش ۳۲۲ میلیون دلار، پالم اولئین به ارزش ۳۲۱ میلیون دلار، مکمل‌های دارویی به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار، روغن خام سویا به ارزش ۳۰۴ میلیون دلار و شکر تصفیه نشده به ارزش ۲۹۵ میلیون دلار بوده است.
در بین ده قلم اول کالا های وارداتی، واردات برنج، وسایل نقلیه با موتور پیستونی، پالم اولئین و روغن خام سویا به لحاظ ارزش افزایش و واردات بقیه کالاها در بین این ده قلم کاهش داشته است.
شایان ذکر است در شش ماهه سال جاری ۱۳ میلیون و ۲۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۹ میلیارد و ۹۳۵ میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۳۱ درصد و از لحاظ ارزش ۲۵ درصد کاهش نشان می دهد.

کد خبر 25565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =