مدیر کل‌دفتر غلات، حبوبات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار تن کود فسفات برای کشت پاییزه وارد کشور خواهد شد، گفت: در آذر ماه مرحله دوم کود فسفات برای سایر کشت ها وارد می‌شود.

 دلاور حیدر پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در مورد وضعیت توزیع کود برای کشت پاییزه اظهار داشت: همان طور که گفته شده هیچ مشکلی از نظر تأمین کود اوره و فسفات ندارم زیرا کود اوره در داخل تولید شده و حجم آن نیز بیش از حد نیاز است. در مورد کود فسفات نیز حجم مورد نیاز از خارج تأمین شده است.
وی با بیان اینکه یک کشتی 35 هزار تنی کود فسفات مدتی پیش وارد کشور شده و در حال توزیع است، گفت: تا پایان هفته نیز سه کشتی دیگر که شامل 100 هزار تن است پهلو گرفته و آماده بارگیری و تخلیه می شود. با ورود این سه کشتی نیاز کود فسفات برای کشت پاییزه تأمین می‌شود و برای بعد از پایان کشت پاییز نیز،  قرار است آذر ماه  خرید‌هایی انجام شود تا برای کشت‌های بعدی مشکلی نداشته باشیم.
مدیر کل دفتر غلات، حبوبات و نباتات علوفه‌ای در مورد بذر مورد نیاز کشت پاییزه نیز خاطر نشان کرد:باتوجه به اینکه از نظر بذر مشکلی وجود ندارد و در حال توزیع است، کشت جو و گندم شروع شده و کلزا نیز در شرف تمام شدن است، البته بذر‌هایی که توزیع شده همه گواهی شده و دارای استاندارد است. در مورد بذر‌هایی که خود کشاورزان تهیه می‌کنند نیز با کمک دولت بوجاری و ضد عفونی خواهد شد.

کد خبر 25731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =