حبیب‌الله عسگر اولادی وزیر اسبق بازرگانی و نماینده مقام معظم رهبری در کمیته امداد امام خمینی به دیار باقی شتافت.

 اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خبر درگذشت اخوی بزرگتر خود حاج حبیب‌الله عسگر اولادی مسلمان را تائید کرد.

به گزارش فارس، حبیب‌الله عسگر اولادی در دولت سازندگی وزیر بازرگانی بوده است و همچنین وی از فعالان بازار تهران نیز به شمار می‌آید.

بنابراین گزارش، حبیب‌الله عسگر اولادی متولد ۱۳۱۱تهران، نماینده مقام معظم رهبری در بازار تهران، نماینده مقام معظم رهبری در شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره)، عضو هیئت منصفه مطبوعات ،عضو شورای مرکزی روزنامه رسالت و از مبارزان انقلاب اسلامی و یار امام خمینی (ره) بوده است.

حبیب­ الله عسگراولادی مسلمان متولد 1311 در تهران، دروس رایج را تا دیپلم و علوم حوزوی را تا مقطع سطح فرا گرفت. ابتدا به فدائیان اسلام پیوست و بعد از بنیان‌گذاران هیئت‌های موتلفه اسلامی بود. بعد از اعدام انقلابی حسنعلی منصور، دستگیر و به حبس ابد محکوم شد، ولی در سال 1356 آزاد شد. پس از انقلاب به مجلس شورای اسلامی دورهی اول راه یافت و با تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در این نهاد فعالیت می‌کرد و در تاریخ 21 تیر 1360 در دوران رقابت‌های انتخاباتی، هدف ترور ناموفق گروهک تروریستی منافقین قرار گرفت.

کد خبر 25798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =