سند راهبردی ارتقاء کیفیت نان  برای اجرایی شدن باید توسط شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به تصویب برسد و توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شود.

سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به بهانه روز کیفیت و برنامه‌های این وزارتخانه برای ارتقاء کیفیت نان تولیدی گفت: کیفیت نان تولیدشده در کشور که به‌طور متوسط 40 درصد انرژی مردم در جوامع روستایی و شهری را تأمین می‌کند، لازم و ضروری است که در این راستا برنامه‌های جامعی در دستور کار است.

حیدرعلی نصر افزود: مطابق بند (هـ) ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه، متولی سلامت و بهداشت در بخش تولید و عرضه مواد غذایی، وزارت بهداشت تعیین شده که در این راستا در اردیبهشت‌ماه امسال، پیش‌نویس سند راهبردی ایمنی و ارتقاء کیفیت نان تهیه شد و پس از برگزاری جلسات تخصصی، به تصویب معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری رسید. البته طبق آن قرار بود که در شورای عالی سلامت، به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه‌های ویژه‌ای نیز به ریاست سازمان غذا و دارو تعیین شده است و در استان‌ها نیز ریاست کارگروه، استانداران و دبیری آن، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

نصر ادامه داد: با توجه به برنامه‌های ارائه‌شده، باید منتظر مصوبه شورای عالی امنیت غذایی باشیم که در آن، سند ملی نان نیز آورده شده است.

وی تصریح کرد: کلیات سند ملی نان در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به تصویب رسیده، اما باید این موضوع به تصویب تمامی افراد عضو شورا برسد.


نقش مؤثر وزارت جهاد کشاورزی در افزایش کیفیت نان تولیدی

سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات وزارت صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه موضوع نان و سلامت آن باید توسط شورای عالی سلامت به تصویب نهایی برسد و ابلاغیه‌ آن توسط معاون اول رئیس جمهوری صادر شود، تأکید کرد: افزایش کیفیت مواد غذایی به مؤلفه‌هایی چون ایمنی، سلامت، بهداشت و تغذیه مربوط می‌شود، بنابراین لازم است با ابلاغیه‌ای مشخص، کارگروه‌های ویژه آن تشکیل شود و سازوکار اجرایی نیز مشخص شود.

وی اظهار داشت: در برخی از موارد، ارگان‌های دیگری همچون وزارت جهاد کشاروزی و وزارت کار نیز در کارگروه‌های ویژه مسئول آن هستند که کیفیت را در بخش‌های خود پیگیری کنند، زیرا قبل از تولید نان، کیفیت گندم تولیدی و آرد استحصال‌شده از آن نیز باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 25846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =