مدیرکل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از برداشت هفت میلیون تن نیشکر از مزارع کشور در سال جاری خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دولت محمدرضا درگاهی از برداشت حدود هفت میلیون تن نیشکر از مزارع کشور در سال جاری به عنوان رکورد جدید در تولید این محصول خبر داد.

مدیر کل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: سطح زیر کشت نیشکر در کشور حدود 88 هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود، با توجه به وضعیت مناسب تولید و عملکرد بالای این محصول که نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است، تولید نیشکر به حدود هفت میلیون تن برسد.

درگاهی افزود: استان خوزستان تنها قطب تولیدکننده نیشکر در کشور است که برداشت این محصول آغاز شده و تا اسفند ماه ادامه دارد.

مدیر کل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از آنجا که نیشکر را کارخانه‌های تولید شکر می‌خرند و در سال‌های گذشته قیمت آن در وضعیت مناسبی قرار داشته است، امسال به این رکورد جدید تولید دست یافته‌ایم.

به گزارش فارس، سالانه به حدود2.2میلیون تن شکر برای مصرف داخلی نیاز داریم که با توجه به میزان برداشت 4.2 میلیون تنی چغندر قند و تولید هفت میلیون تنی نیشکر، بیش از 60 درصد از نیاز شکر از تولید داخل تامین می‌شود.

کد خبر 25909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =