رییس اتحادیه مرکزی دامداران پیشنهاد کرد: دولت برای تصمیم‌گیری قیمت شیر در آینده یا نهاده‌های تولید را به همان قیمت گذشته در اختیار دامداران قرار دهد یا به آن‌ها اجازه دهد تا به اندازه مابه‌التفاوت هزینه‌های تولیدشان قیمت شیر خام را افزایش دهند.

سیروس روستا در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهارکرد: پس از حذف ارز مرجع از واردات نهاده‌های تولید که بیش از 70 درصد در هزینه‌های تولید محصولات و فرآورده‌های لبنی تاثیر دارد، دامداران مجبور شدند با نقدینگی بیشتری به تولید خود ادامه دهند و آن‌هایی که توان ادامه تولید را نداشتند یا میزان تولید را کاهش دادند یا از چرخه تولید خارج شدند.

وی افزود: برای ادامه افزایش تولید گوشت، شیر و سایر فرآوده‌های لبنی در سال جاری و سال‌های آینده، باید هزینه‌های افزایش یافته‌ تولید جبران شود در غیر این صورت نمی‌توان نسبت به آینده تولید این محصولات استراتژیک امیدوار بود.

رییس اتحادیه مرکزی دامداران ادامه داد: جلسه‌ هفته گذشته ستاد تنظیم بازار که قرار بود درباره بررسی قیمت شیر تصمیم‌گیری شود به دلیل قتل معاون وزیر تجارت کنسل شد که امیدواریم در این هفته جلسه ستاد تنظیم بازار تشکیل و تصمیم‌های مناسبی در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان اتخاذ شود.

روستا تاکید کرد: دامداران در جلسه ستاد تنظیم بازار این دو راهکار را ارائه می‌دهند که اگر ادامه تولید محصولات دامی و فرآورده‌های لبنی اهمیت ویژه‌ای در تامین امینت غذایی دارد باید اجازه افزایش قیمت را براساس افزایش هزینه‌های تولید به دامداران بدهند یا شرکت پشتیبانی امور دام مانند گذشته موظف شود نهاده‌های تولید را به قیمتی که در ابتدای امسال مشخص شده، در اختیار دامداران قرار دهد.

به گزارش ایسنا، ستاد تنظیم بازار پیش از این برخی جلسات هفتگی خود را لغو کرد و اگر هفته آینده تشکیل جلسه دهد، از آخرین جلسه رسمی‌اش بیش از یک ماه می‌گذرد.

کد خبر 25913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =