معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای افزایش بهره وری صنعت دام و طیور کشور، بهبود ضریب تبدیل غذایی و کاهش سن کشتار در اولویت برنامه های وزارت جهادکشاورزی قرار دارد.

ˈحسن رکنیˈ  در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، فرآورده های لبنی و صنایع وابسته در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در جمع خبرنگاران افزود: در بخش طیور تاکنون اقدامات موثری صورت گرفته و به دنبال برنامه های دیگر برای افزایش بهره وری در این بخش هستیم.

وی گفت: در حال حاضر دنیا به سمت بهبود ضریب تبدیل 1.5 حرکت می کند، در واقع به ازای هر 1.5 کیلوگرم دان 1 کیلوگرم وزن زنده بدست می آورند، این در حالیست که در کشور ما هنوز ضریب تبدیل غذایی بالای 2 را داریم، بنابراین باید گام های بلندی به سمت افزایش و بهبود بهره وری برداریم.

رکنی با اشاره به این که روند تولید گوشت مرغ مطلوب است، ادامه داد: در راستای بهبود ضریب تبدیل غذایی باید علاوه بر اطلاع رسانی خوب به جامعه، تولیدکنندگان نیز باید سن کشتار طیور را کاهش دهند.

معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: با افزایش سن کشتار جوجه های گوشتی، چربی در لاشه تجمع می یابد و موجب افت کیفیت لاشه می شود.

به گفته رکنی وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد گوشت مرغ با کیفیت و در سنین پائین را به بازار مصرف عرضه کند.

وی با بیان این که معتقدیم بهره وری به شکل زنجیره ای در تولید تا مصرف حاصل می شود، تاکید کرد: برای ارتقای بهره وری در این بخش باید مجموعه کامل تولید از تامین کنندگان نهاده های دام و طیور تا کشتارکنندگان مورد توجه و حمایت دولت قرار گیرد.

رکنی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه بخش عمده نهاده های دام و طیور با هزینه بالا از سایر کشورها وارد می شود اعتقاد راسخ داریم که دانش فنی به روز و تبادل نظر در فضاهای نمایشگاهای بین المللی می تواند در افزایش بهره وری موثر واقع شود.

 افزایش دام های دو منظوره در کشور

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره دام و وضعیت شیرخام گفت: در بخش دام نیز اقدامات لازم انجام شده و به سمتی پیش می رویم که وجود دام های دو منظوره را در کشور توسعه دهیم.

رکنی اظهار داشت : برای ارتقای صنعت دامپروری کشور و داشتن گوشت و شیر باکیفیت، اقدام به واردات ژن ها جدید در بخش دام های سنگین شده ، به طوری که بهترین ژن هایی که در این زمینه در دنیا وجود دارد را وارد می کنیم.

ذخایر نهاده های دام و طیور مهیا است / تولیدکنندگان نگران نباشند

رکنی با بیان اینکه تامین نهاده های دام و طیور مربوط به همکاران ما در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است گفت: نهاده های دام و طیور در انبارهای داخلی و بخش قابل توجهی در بنادر وجود دارد و کافی است، و جای هیچ نگرانی برای تولید کنندگان دام و طیور وجود ندارد.

این مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزی افزود: تولید باید در هر بخشی اقتصادی و مقرون به صرفه باشد تا موجب پایداری و استمرار تولید شود، بنابراین مسوولان و دولتمردان باید برای افزایش تولیدات پروتئینی کشور درمرحله نخست توجه جدی به تولید کنندگان داشته باشند.

رکنی گفت: خوشبختانه این اقدام در ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و با طرح مشکلات تولید کنندگان، تصمیم گیری نهایی در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان اتخاذ می شود.

کمیته ویژه ای برای اجرای طرح انتزاع تشکیل شد

وی تصریح کرد هم اکنون قانون انتزاع مراحل قانونی خود را می گذراند و برای تسریع در این کار کمیته ویژه ای برای سپری کردن مراحل قانونی آن تشکیل شده است.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، فرآورده های لبنی و صنایع وابسته امروز با حضور 400 شرکت داخلی و خارجی درمحل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا روز یکم آذرماه میزبان علاقمندان است.

کد خبر 25987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =