بهروز فروتن  از پیشکسوتان صاحب نام صنایع غذایی که ید طولایی نیز در تشکل‌گرایی دارد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما پیرامون آخرین وضعیت کانون گفت: تکامل یک تفکر متعالی در «کانون» متجلی شده است که بسیار قابل اهمیت است، اما به هر حال بیماری‌هایی هم در بدنه آن مشاهده می‌شود که در نهایت باز هم ابزار پیشرفت و تکامل بهتر صنعت غذا را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: انسانی که زنده است متفکر است. برای کارهای جمعی باید تفکرهای متعددی داشت، اما نکته حایز اهمیت این است که به رغم تمام اختلاف نظرها باید خروجی واحدی داشته باشند.
فروتن اظهار داشت: اگر احساس می‌شود بخشی از اعضای کانون گلایه‌مند هستند، می‌تواند موید آن باشد که در کار گروهی منیت داشته‌ایم.
وی تاکید کرد: در کانون باید منیت‌ها را به ما بودن و استفاده از خرد جمعی تغییر دهیم و از آن طرف اگر فردی نظری را مطرح کرد که پذیرفته نشد نباید ابراز دلخوری کند.
فروتن با تاکید بر اینکه هنگامی که اعضای کانون متوجه باشند که فعالیت تشکلی می‌تواند برای آنها مفیدتر باشد، بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود، افزود: قهر کردن محصول اختلاف سلیقه است که باید با منش پهلوانی به مقابله با آن برخاست.
وی گفت: اهالی صنعت غذا به جای قهرمان بودن باید خود را پهلوان ببینند و در نظر داشته باشند که کاغذ سفید تابلو نمی‌شود و دیکته نانوشته غلط ندارد.
فروتن با ابراز انتقادهایی به نحوه مدیریت دبیرکل فعلی تاکید کرد: اما اینکه با وجود جو خاص حاکم بر کانون، موحد ایستادگی کرد و همایش روزجهانی غذا برگزار شد، بسیار قابل تقدیر است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش غالب بودن یک صنف در هیات‌مدیره را به عنوان یکی از صنف‌ها برشمرد و تاکید کرد: جزیره‌ای دیدن هویت تشکلی را زیر سوال می‌برد.
فروتن گفت: تعصب‌گرایی در کار علمی و تشکلی لزومی ندارد و فعالیت تشکلی نیازمند علم گروه‌گرایی و واقعیت‌پذیری است.

 

کد خبر 26048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =