رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه موضوع برنج های آلوده ایرانی از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است و وزارت استاندارد این برنج ها را آزمایش نکرده است، گفت: وزارت استاندارد فقط مسئول نظارت بر محصولات بسته بندی است و نظارت بر کیفیت محصولات فله ای با وزارت بهداشت است.

نظام الدین برزگری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت برنج های آلوده در بازار تصریح کرد: موضوع آلودگی برنج ها از سوی سازمان استاندارد آزمایش نشده بلکه این موضوع از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به این سوال که اگر این موضوع از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، بنابراین چگونه بحث برنج های آلوده از سوی معاون نظارت بر کیفیت سازمان استاندارد اعلام شد؟ گفت: معاون نظارت بر کیفیت سازمان استاندارد اسامی برنج ها را اعلام نکرده بلکه فقط آلوده بودن برنج ها را مطرح کرد.
 
برزگری گفت: به دلیل اینکه این برنج ها فله ای است سازمان استاندارد نمی تواند آن را بررسی کند.
 
وی با بیان اینکه برنج های آلوده از سوی سازمان استانداردآزمایش  نشده است، ادامه داد:کاظمی (معاون نظارت بر استاندارد سازمان استاندارد)بر اساس اظهارات یکی از مسئولان وزارت بهداشت موضوع برنج های آلوده را اعلام کرده است.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: برنج هایی که بسته بندی شده نیست را نمی توانیم تست کنیم به دلیل اینکه شاید هر مقدار آن توسط یک کشاورز وارد شده باشد.
 
برزگری تصریح کرد: استاندارد محصولات فله ای از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود؛ به عنوان مثال بررسی کیفیت لبنیات فله ای، انواع محصولات غذایی که در صنوف تولید می شود و سایر محصولات فله ای بر عهده وزارت بهداشت است.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: سازمان استاندارد کالاهای صنعتی تولید داخل، محصولات کشاورزی بسته بندی شده که برای بسته بندی کردن مجوز صنعتی دریافت می کنند را تست و مورد بررسی قرار می دهد.
 
گفتنی است، پیش از این بهادر کاظمی معاون نظارت بر کیفیت سازمان استاندارد موضوع آلوده بودن 5 برنج ایرانی و 2 برنج خارجی را مطرح کرد.

 

کد خبر 26167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =