فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، آلودگی برنج‌های وارداتی و همچنین آلودگی آب‌های جنوب غرب تهران و آبیاری شالیزارها از طریق این آب‌ها را از مهم‌ترین پرونده‌های مورد بررسی در این فراکسیون عنوان کرد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش‌های مجمع نمایندگان استان تهران، بخشی از آب‌های آلوده به‌ویژه فاضلاب‌هایی که از طریق لوله انتقال داده می‌شوند، برای آبیاری شالیزارهای بخش قلعه‌نو و اراضی کشاورزی جنوب تهران استفاده می‌شوند که بررسی آنها در مجلس آغاز شد.

مهرداد بائوج لاهوتی افزود: بر اساس اطلاعات رسیده، اراضی قابل توجه فراوانی در جنوب غرب استان تهران از طریق آب‌های آلوده و فاضلاب‌های روان‌آب‌ها مورد آبیاری قرار می‌گیرند که باید مسئله آلودگی آنها توسط آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آنالیز شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های منتشرشده که در اختیار فراکسیون قرار گرفته است، برخی از آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت، برنج‌های نمونه وارداتی را آلوده به فلزات سنگین اعلام کرده‌اند، اما هنوز دلایل آنکه به‌صورت شفاف موضع‌گیری مشخصی از سوی مسئولان برای آلودگی یا عدم آلودگی این برنج‌ها اعلام نشده، در فراکسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: عدم اعلام آلودگی برنج‌های وارداتی به فلزات سنگین به بهانه تنظیم بازار نمی‌تواند کافی باشد، چرا که هنوز عده قابل توجهی از مردم به‌علت ناآگاهی از کیفیت برنج‌های وارداتی آن را در سبد غذایی روزانه خود قرار دادند که مِی‌تواند نسل‌های آینده را نیز با مشکل روبه‌رو کند.
کد خبر پرونده آلودگی برنج بار دیگر در مجلس باز شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =