تأمین 800 هزار تن کود فسفاته توسط مؤسسه جهاد استقلال در دستور کار است که تاکنون 567 هزار تن آن تأمین شده است.

مدیرعامل مؤسسه "جهاد استقلال" امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از تأمین به‌موقع و قیمت مناسب کود فسفات برای کشت پاییزه در سال جاری خبر داد و گفت: با انجام اقداماتی که توسط این مؤسسه انجام شد، در مدت 46 روز پس از اعلام نیاز بهره‌برداران کشاورزی به کود فسفاته، نخستین کشتی حامل کود به مقدار لازم تأمین آن انجام شد و کشتی‌های حامل این نهاده مورد نیاز کشت پاییزه وارد کشور شدند.

محمدرضا شافعی‌نیا افزود: اگرچه از نظر اداری، روند کار طولانی بود، اما با تدابیر صورت‌گرفته و حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی در وزارتخانه، تأمین اعتبار در کمترین مدت زمان ممکن محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی برای تأمین 800 هزار تن کود فسفاته انجام شد که تاکنون 567 هزار تن آن خریداری شده و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته است.

شافعی‌نیا ادامه داد: کود تأمین‌شده در اختیار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت تا بین کشاورزان و اتحادیه‌ها توزیع شود.

وی تصریح کرد: روند واردات کود فسفاته تا پایان سال نیز ادامه دارد.

 
برنامه‌ریزی برای واردات 500 هزار تن کنجاله

مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال یادآور شد: نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور نیز با وجود آنکه نوسانات نرخ ارز وجود داشت، اما توسط شرکت‌های زیرمجموعه به‌خوبی تأمین شد.

شافعی‌نیا تأکید کرد: کنجاله، ذرت و جو از نهاده‌های مورد نیاز بخش دام و طیور است و از آنجا که در تأمین ذرت و جو مشکل کمتری وجود دارد، واردات کنجاله به طور جدی در دستور کار است.

وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری واردات 500 هزار تن کنجاله برنامه‌ریزی شده است.

شافعی‌نیا همچنین گفت: در فصل برداشت ذرت قرار داریم که هر آنچه که مورد نیاز است، از تولید داخل و مابقی وارد خواهد شد.

وی درباره برداشت جو نیز افزود: جو در کشور تولید می‌شود و کسری آن از طریق واردات جبران خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال خاطرنشان کرد: این مؤسسه و شرکت‌های تابعه به‌عنوان پشتیبانی‌کننده و حمایت از بخش کشاورزی، هر آنچه که برای آن نیاز وجود داشته باشد، اقدام به تأمین آن می‌کند.

شافعی‌نیا مجموعه جهاداستقلال را موسسه ای عمومی و غیردولتی برشمرد و ادامه داد: حمایت از بخش کشاورزی وظیفه قانونی ما است و این آمادگی وجود دارد که با حداقل هزینه‌ها، نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی را در کمترین زمان تأمین کنیم.

کد خبر 26199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =