با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، ممنوعیت واردات کالاهای اولویت 10 (کالاهای لوکس غیرضروری) که شامل انگور، سیب، گلابی، به، گیلاس، انواع ماهی و ماکیان خواهد بود، طی روزهای آینده لغو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، وزیر صنعت، معدن و تجارت به معاونان تجاری خود دستور لغو ممنوعیت واردات اولویت دهم کالاها را صادر کرده و از آنان خواسته است با ابزار تعرفه، نسبت به کنترل واردات اقدام کنند.

کالاهای اولویت 10 در بخش کشاورزی به شرح زیر است:

فصل اول (33 ردیف تعرفه): ماکیان، غاز، الاغ، اسب، مرغابی، خرگوش، شتر و...

فصل دوم (60 تعرفه): گوشت حیوانات حرام‌گوشت و برخی حلال‌گوشت‌ها و ژامبون و...

فصل سوم (150 ردیف): انواع ماهی‌ها و...

فصل چهارم (60 ردیف): نخودفرنگی، گوش‌فیل، زیتون، کدو و...

فصل هشتم (80 ردیف تعرفه): انگور، سیب، گلابی، به، گیلاس، زردآلو، آلبالو و...

فصل نهم (60 ردیف تعرفه): دارچین، قهوه، فلفل، چای و...

فصل بیستم (50 ردیف تعرفه): آب گوجه‌فرنگی، مخلوط آبمیوه و سبزیجات.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا گفت: طرح ممنوعیت واردات کالاهای لوکس همزمان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با امضای نمایندگان مجلس تصویب شده است.

هدایت‌اله میرمرادزهی افزود: در این طرح نمایندگان مجلس از نعمت‌زاده خواستند تا از واردات کالاهای لوکس و غیرضروری خودداری کنند. اکنون با این مصوبه انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر بالانس تعرفه‌ای به‌منظور جلوگیری از واردات همزمان کالاها و اشباع بازار از کالاهای وارداتی اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: واردات میوه‌ها نظیر انگور، سیب، گلابی، به، گیلاس، چای، زیتون، کدو، ماکیان و انواع ماهی جزء مواردی است که در داخل به‌وفور تولید می‌شود و واردات آن هیچ ضرورتی ندارد؛ لذا باید ابزار تعرفه به‌گونه‌ای تعریف شود که تمایلی برای واردات آن وجود نداشته باشد.

گفتنی است، بر اساس تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت هرگونه موانع غیرتعرفه‌ای از پیش روی واردات کالاهای لوکس برداشته می‌شود و واردات کالاها با ارز آزاد و کنترل تعرفه‌ای بلامانع خواهد بود.

 
کد خبر 26277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =