در بودجه سال 93، دولت با اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی به تبدیل آن به ریال موافقت کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در نخستین جلسه مطبوعاتی خود در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایانا گفت: پرداخت از صندوق توسعه ملی از منابع ارزی و عمومی انجام می‌شود و فقط در این دو محل اجازه داده می‌شود که به‌صورت ریالی پرداخت انجام شود.

محمدباقر نوبخت افزود: امسال نیز این اجازه به صندوق داده شده است که 10 درصد از منابع آن به بخش کشاورزی و 10 درصد دیگر نیز به بخش صنعت و گردشگری اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود مبلغ قابل ملاحظه‌ای در اختیار بخش کشاورزی برای فعالیت‌های توسعه‌ای اختصاص داده شود.

مابه‌التفاوت نرخ ارز برای کالاهای اساسی در سال 92 نیز ادامه دارد

نوبخت درباره کالاهای اساسی ادامه داد: امسال کالاهای اساسی بر مبنای ارز 1226 توزیع شد و تفاوت آن تا ارز 2477 از 11 تیرماه توسط بانک مرکزی انجام شد. در این راستا، برای محصولات استراتژیکی چون گندم که وارداتی است، این مابه‌التفاوت در سال 93 نیز لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که رییس جمهوری نیز بر تأمین کالاهای اساسی تأکید دارد، مابه‌التفاوت نرخ در بودجه 93 نیز با توجه به منابع در اختیار، اختصاص پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری درباره اختصاص سبد کالایی به برخی از اقشار جامعه نیز یادآور شد: سبدهای کالایی بین خانوارهای هدف توزیع می‌شود که در دو مرحله یکی بهمن‌ماه و دیگری قبل از عید نوروز انجام می‌شود.

نوبخت با تأکید بر توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان تأکید کرد: با وجود فشار سنگینی که به معاونت برنامه‌ریزی درباره تأمین بودجه شیر وارد شد، اما از ابتدای آذرماه سال جاری برای حفظ سلامت دانش‌آموزان، توزیع شیر رایگان انجام شد.

وی درباره بحث هدفمندی یارانه‌ها نیز اظهار داشت: برای سال 1393 قرار است دولت لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کند که بر اساس آن در قالب بسته‌ای خاص، هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌شود.

نوبخت از افزایش ضریب 17.5 درصدی حقوق 93 کارمندان دولت خبر داد و گفت: سعی می‌شود که نرخ تورم کاهش یابد و بدین‌ترتیب برای جبران خدمت کارکنان دولت، افزایش حقوقی در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 26327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =