رییس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،در خصوص آلودگی برنج های ایرانی ،گفت: به علت سهل انگاری برخی از مسئولان ذی ربط همچنان واردات محصولات غذایی غیر استاندارد صورت می گیرد به طوری که کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به این موضوع حساس شده و پرونده محصولات غذایی وارداتی آلوده از جمله برنج را در دستور کار خود قرار داده است.

عباس رجائی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص آلودگی برنج های ایرانی  گفت:به طورحتم مجوز واردات  از سوی مسئولان ذی ربط باید براساس مجموعه مشخصه های کالاهای وارداتی و استانداردهای تعریف شده جهانی و داخلی صورت گیرد.    

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه درخصوص صحت و سلامتی محصولات داخلی تا به امروز آزمایشی صورت نگرفته و اعلام نظر قطعی نشده است، تصریح کرد:درخصوص واردات محصولات غذایی قرار بر این نیست که ارز از کشورخارج شود و در قبال آن محصولات بی کیفیت و نامطلوب وارد شوند چرا که این موضوع جز ظلم به منافع ملی و مردم چیز دیگری نیست.

این نماینده مردم درمجلس نهم،اظهار داشت:عملکرد افرادی که در ازای زیر سؤال رفتن واردات بخواهند تولید داخلی را هم زیر سؤال ببرند غیر عقلایی است و کسانی که این روش را به دنبال می کنند باید توجه داشته باشند هیچ کشوری منافع ملی خود را زیر سؤال نمی برد.

وی، تصریح کرد: در خصوص این مطلب که آیا تمام برنج های وارداتی آلوده هستند؟ یا تمام برنج های وارداتی سالم هستند؟ نمی توانیم چنین ادعایی داشته باشیم، به طوری که در مجلس هشتم ثابت کردیم که برخی از نمونه های برنج های هندی وارداتی از هندوستان آلوده هستند و گزارش آن رسمأ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی،افزود:چنانچه کالایی استانداردهای لازم را نداشته باشد نباید اصراری در واردات آن به کشور صورت گیرد به طوری که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار جدی و قاطع مخالف این موضوع هستند.

این نماینده مردم درمجلس نهم،اظهار داشت: متأسفانه در کشور به علت سهل انگاری برخی از مسئولان ذی ربط همچنان واردات محصولات غذایی غیر استاندارد و بی کیفیت صورت می گیرد به طوری که اخیرا کمیسیون های تخصصی مجلس از جمله کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به این موضوع حساس شده اند و پرونده محصولات غذایی وارداتی آلوده از جمله برنج را در دستور کار خود قرار داده اند.

رییس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت: با توجه به اینکه تابه امروز در خصوص برنج های داخلی هیچ گونه آزمایشی براساس مشخصه های استاندارد صورت نگرفته و اسنادی ارائه نشده است به همین جهت نمی توانیم اظهار نظری در این رابطه داشته باشیم.

کد خبر 26362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =