رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر کنترل ویروس کرونا در بین دام‌های کشور درباره تنظیم بازار کالاهای اساسی مردم در ماه رمضان ،گفت: در صورتی که نظارت بر بازار تقویت شود، شاهد بروز هیچ مشکلی در ایام ماه مبارک رمضان نخواهیم بود.

عباس رجائی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با یادآوری شیوع بیماری‌های کرونا در برخی مناطق کشور در بین دام‌ها گفت: امکان فراگیر شدن هر بیماری در بین دام‌ها وجود دارد، اما در گزارشی که درخصوص این ویروس به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه شده اطلاعاتی درباره گسترش این بیماری داده نشده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: در برخی از نقاط کشور بیماری کرونا بین دام‌ها دیده شده اما جای نگرانی ندارد چرا که  ویروس کرونا در بین دام‌ها کنترل شده، از این‌رو هیچ نگرانی درخصوص کاهش گوشت مصرفی مردم وجود ندارد.

ضرورت تشدید نظارت  دستگاه ها بر بازار درماه رمضان

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم با یادآوری نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان و لزوم تنظیم بازار گفت: تاکنون مشکلی درخصوص تامین نیاز مردم وجود نداشته و از این پس نیز با همکاری دستگاه‌های مسئول شاهد بروز هیچ مشکلی در بازار نخواهیم بود.

رجایی با بیان اینکه مسئولان باید با نظارت دقیق بر بازار از افزایش قیمت‌ها در ایام ماه مبارک رمضان جلوگیری کنند، تصریح کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی دستگاه‌های مذکور هیچ کمبودی در بازار در ایام ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: نظارت بر بازار برای جلوگیری از جولان واسطه‌ها به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان که حجم خریدهای مردم بیشتر می‌شود، ضروری است.

افزایش قیمت محصولات لبنی در نتیجه افزایش پلکانی هزینه‌های تولید است


رجائی با بیان اینکه افزایش قیمت شیر به تبع افزایش قیمت هزینه‌های تولید طبیعی است، گفت: دولت باید برای حمایت از مصرف‌کننده در شرایط کنونی یارانه‌ای را از اعتبارات بودجه سلامت در نظر بگیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تصویب افزایش قیمت شیر و رسیدن آن به نرخ 1440 تومان افزود: با توجه به افزایش نرخ شیر خام بی‌انصافی است که انتظار ثبات قیمت مواد لبنی را داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه نباید دولت توجه به تولیدکننده را منوط به بی‌توجهی به حقوق مصرف‌کننده کند، تصریح کرد: افزایش قیمت محصولات لبنی در نتیجه افزایش پلکانی هزینه‌های تولید است، از این‌رو اگر دولت قصد کنترل بازار را داشته باشد، باید در وهله اول با تخصیص یارانه به تولید از افزایش هزینه‌های آن جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه تا زمانی تولیدکننده اقدام به تولید می‌کند که حاصل تلاش خود را همراه با سود دریابد، افزود: متاسفانه در شرایط کنونی وضعیت دامداران کشور مناسب نبوده و بسیاری از آنها در نتیجه هزینه‌های بالا به تعطیلی کشیده شده‌اند.

رییس کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی در مجلس  ادامه داد: هر چه قیمت شیر مصرفی مردم با افزایش قیمت مواجه شود، طبیعی است که سبد خانوار تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد کاهش میل به مصرف خواهیم بود.
کد خبر در ایام ماه رمضان با مدیریت و تنظیم بازار کمبود کالا نخواهیم داشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =