دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه باید صیانت از اراضی کشاورزی را باید به یک باور عمومی تبدیل کرد، گفت: باید با ارائه آمار و اطلاعات صحیح و اولویت‌بندی اقدامات، اجازه تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی را از متخلفان گرفت.


 به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از سازمان امور اراضی کشور، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در دیدار رئیس سازمان امور اراضی بر لزوم تبیین اهمیت حفظ کاربری و صیانت از اراضی کشاورزی کشور در سطح نظام و جامعه و تبدیل این موضوع به یک باور عمومی در سطح کشور تاکید کرد.

افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور به اتفاق معاون حفظ کاربری و توسعه اراضی و مدیر کل دفتر حقوقی سازمان در هفته جاری با حجت الاسلام محسنی اژه ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار افشار با ارائه نمایه‌ای کلی از وضعیت اراضی کشور و نقش مدیریت بر اراضی در تامین امنیت غذایی و توسعه اقتصادی کشور، مسائل و مشکلات سازمان در حوزه حفظ کاربری اراضی ، مخاطرات روند تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و نیز برنامه های سازمان برای صیانت حداکثری از اراضی کشاورزی کشور تشریح کرد.

رئیس سازمان امور اراضی همچنین ضمن تشکر از مساعدت و همکاری مسئولان قوه قضائیه و دادستانی، خواستار همکاری بیشتر دادستانی‌ها در صدور و اجرای قوانین و احکام قضایی مرتبط با تغییر کاربری ها و تخریب اراضی شد.

در ادامه این نشست محسنی اژه‌ای با تایید اهمیت موضوع حفظ و توسعه اراضی کشاورزی کشور گفت: باید اهمیت حفظ کاربری و صیانت از اراضی کشور در در سطح مسئولان ارشد کشور، مجلس، دولت و همه ارکان مختلف نظام تبیین و مسائل و معضلات اراضی کشاورزی کشور برای همه روشن شود.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه باید صیانت از اراضی کشاورزی را در سطح جامعه به یک باور عمومی تبدیل کرد، افزود : لازم است با ارائه آمار و اطلاعات صحیح و غیر قابل خدشه، تسریع در برخورد و اولویت بندی اقدامات و برخوردهای بازدارنده، اجازه تکرار تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تسری و تجری را از متخلفان گرفت. حجت الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین از آمادگی دادستانی کل و دادستانی ها در همه استانها جهت همکاری در اجرای دقیق و مؤثر قانون جهت حفاظت از اراضی کشاورزی  و برخورد با تخلفات در این حوزه خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه لازم است سازمان امور اراضی به طور مستمر طرح‌ها، لوایح و مصوبات دولت در خصوص زمین و واگذاری ها را رصد کند، گفت: در هر حال مباحث قضایی و اقدامات سلبی به تنهایی کافی نیست و باید راهکارهای ایجابی دیگری را نیز برای این مهم به کار گرفت. محسنی اژه‌ای افزود: ارتباط با رسانه ها و اطلاع رسانی و به ویژه بهره گیری از قابلیت های رسانه ملی از جمله  این راهکارها است. می توان با استفاده بهینه از رسانه و افزایش باور و آگاهی عمومی، فرهنگ حفظ اراضی کشاورزی را در جامعه نهادینه کرد. دادستان کل کشور در پایان تاکید کرد که این مساله مهم باید علاوه بر سازمان امور اراضی و وزارت جهاد کشاورزی از طریق دیگر نهادها، سازمان ها و افراد نیز رسانه ای شود و از تابلوی دیگران نیز در این راستا استفاده کرد، تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

کد خبر 26370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =