مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رعایت استاندارد اجباری و تشویقی از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی موجب افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تقویت بازار صادرات می‌شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، وحید مرندی‌مقدم در حاشیه بازدید از شرکت باند و گاز و پنبه شهر صنعتی کاوه، زندگی بدون استاندارد را پر هزینه دانست و گفت: رعایت نکردن استانداردهای لازم در تولید کالای پزشکی موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه توسعه از استاندارد می‌گذرد، ادامه داد: استاندارد در حوزه‌های مختلف خدمات اجتماعی، رفاهی و پزشکی وارد شده است و در حال حاضر در بخش استاندارد در حوزه پزشکی موفق هستیم.

وی ادامه داد: از این رو و نظر به اهمیت موضوع استاندارد طبق برنامه‌ریزی‌های لازم تمام کالاهای وارداتی به لحاظ استاندارد کنترل می‌شوند تا مشکلی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: حوزه فعالیت سازمان استاندارد بسیار گسترده است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند با تصویب توسعه اختیارات قانونی و گسترش انحاء برخورد با واحدهای متخلف، سازمان استاندارد را در دستیابی به اهداف مد نظر، یاری کنند.

وی اساس تولید و صادرات را بر مبنای استاندارد دانست و اضافه کرد: استاندارد تولیدات در ارتقای کیفیت آنها بسیار تأثیرگذار است.

قائم مقام سازمان استاندارد در ادامه اظهار کرد: در صورتی که کالایی از مبادی غیر رسمی وارد کشور شود و استانداردهای لازم را نداشته باشد موضوع از سوی این سازمان پیگیری و با مسببین برخورد می‌شود.

مرندی با اشاره به اینکه استاندارد یکی از ارکان اصلی صادرات است، بیان کرد: برای حضور در بازارهای جهانی باید استاندارد در کالاها رعایت و حمایت از تولید ملی سرلوحه کارها باشد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت باند، گاز و پنبه کاوه ساوه نیز گفت: باید کالاهای وارداتی به ویژه در بخش پزشکی از استانداردهای لازم و مناسب برخوردار باشند.

اصغر توفیقی افزود: کنترل و نظارت بر فعالیت واحدهایی که لوازم پزشکی تولید می‌کنند از سوی سازمان استاندارد ضروری است.

وی افزود: غفلت از این مهم موجب افزایش هزینه خانواده‌ها به هنگام استفاده از اینگونه تولیدات شده و گاه تهدیدات جبران‌ناپذیری را بر مردم تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: استانداردها در زندگی انسان‌ها نقش بزرگی ایفا می‌کنند؛ اگرچه این نقش در غالب اوقات به صورت نامرئی عمل می‌کند اما، در غیاب آنها اهمیت‌شان آشکار می‌شود.

در جریان سفر مدیرکل هماهنگی امور استان های سازمان ملی استاندارد ایران به ساوه که نماینده ساوه و زرندیه و تعدادی از مسوولان استانی و محلی وی را همراهی کردند از شرکت باند، گاز و پنبه کاوه تولیدکننده پنبه هیدروفیل، گاز جراحی، گاز استریل، باندکش و غیره بازدید به عمل آمد.

کد خبر 26376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =