وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی آیینی که وزیر جهادکشاورزی نیز در آن حضور داشت، با صدور حکمی دکتر سید حمید کلانتری را به سمت مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، علی ربیعی با صدور حکمی سیدحمید کلانتری را که پیش از این، ریاست سازمان جنگل ها و مراتع در دوره نخست وزارت محمود حجتی، استانداری یزد، ریاست مرکز هماهنگی شورای اسلامی روستایی جهاد سازندگی، مسول واحد بسیج سازندگی در جهاد سازندگی، معاون نیروی انسانی ستاد مرکزی پشتیبانی و مهندسی جنگ، معاون امور اجتماعی وزیر جهاد سازندگی، عضو موسس و مدیر عامل موسسه توسعه روستایی ایران و نیز دبیری نخستین سمینار بررسی مسایل روستایی ایران، دبیر سومین کنفرانس روستا و رشد و توسعه و دبیری کنفرانس ملی توسعه روستایی را در کارنامه کاری خود دارد، به عنوان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر منصوب کرد و از خدمات موسویان مدیرعامل پیشین تقدیر کرد.

بنابراین گزارش، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور حکمی جداگانه، محسن ایزدخواه را نیز به به پیشنهاد مورخ 92/9/13 هیأت امناء سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه و به استناد بند «ج» قانون اصلاح ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های درمانی مورخ 88/12/8 به عنوان «عضو هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر» منصوب کرد. وی دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس است و پیش از این معاون سازمان تامین اجتماعی و نخستین رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بود.

البته به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی وزارت کار حکم کلانتری در جریان یک آیینی به وی تقدیم شد که در آن وزیرجهادکشاورزی نیز حضور داشته است و حجتی درمراسم معارفه مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، نسبت به افزایش سطح پوشش بیمه ای روستائیان ابراز امیدواری کرده است.



حجتی، در این برنامه کشاورزان، ‌روستائیان و عشایر را از ضعیف ترین اقشار جامعه از لحاظ اقتصادی دانست و افزود:‌ متاسفانه این طیف از مردم جامعه همواره بیش ترین فشارهای اقتصادی را متحمل شده اند .

وی خاطرنشان کرد:‌ خدمت به روستائیانی که در بسیاری از موارد با فقر دست و پنجه نرم کرده اند، برای خدمات دهندگان نعمت بزرگی است و موسویان،‌ مدیرعامل سابق صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر دراین زمینه تمام توان خود را به کاربسته است .

حجتی با اشاره به مشکلات معیشتی این قشرازافراد جامعه، خواستارسرازیرشدن منابع مالی به بخش های روستایی شد و تاکید کرد:‌ با تامین اعتبارات لازم و عمل به تعهدات بیمه ای و درمانی در روستاها، سطح رضایت این افراد به حداکثر می رسد .

همه ما به نوعی با روستا و روستاییان در ارتباط بوده ایم و کار برای طبقه کارگر ، دهقان و روستاییان نه به عنوان وظیفه حرفه ای بلکه وظیفه دینی، اخلاقی و اسلامی است.

وی ادامه داد: این همان چیزی است که ما به خاطر آن انقلاب کرده ایم و روستاییان در این سالها ثابت کرده اند که حامی مسوولان بوده اند و رای معنادار آنها در انتخاب دولت تدبیر و امید قابل تامل است .



دکتر ربیعی در ادامه با تاکید بر این که نگاه به روستا باید نگاه جدی شود، اظهار کرد: قبل از انقلاب سیاست ها مدرنیزاسیون بود و نیاز به بازنگری در این زمینه داریم .

وی با تاکید بر این که اگر روستایی قرار است در روستا بماند و تولید کند، نظام تامین اجتماعی باید تقویت شود، تصریح کرد: با تقویت نظام تامین اجتماعی بسیاری از مشکلات روستاییان حل خواهد شد و می توانیم سطح زندگی آنها را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تأمین اجتماعی را حق همه مردم می‌داند و از این جهت مترقی است؛ اما مسأله این است که بخش مهمی از جامعه ایران، یعنی جامعه روستایی و عشایری، از حق داشتن تأمین اجتماعی و خدمات حمایتی مرتبط با آن محروم بوده است.

وی با بیان این هنوز پوشش جامع تأمین اجتماعی و خدمات بیمه‌ای برای جامعه روستایی و عشایری وجود ندارد، بیان کرد: ارائه خدمات بیمه‌ای به روستاییان و عشایر کار بسیار دشواری است چرا که این خدمات باید به ساکنان نزدیک به 60 هزار سکونتگاه روستایی و عشایری ارائه شود.

وی افزود: بر اساس مندرجات قانون اساسی و هم با توجه به رویکرد عدالت‌طلبانه دولت و نظام که خواهان زندگی بهتر برای همه شهروندان هستند ، برای ارتقای کیفیت زندگی روستائیان و عشایر باید خدمات بیمه‌ای به آنها ارائه شود.


علیرضا صفاخو

کد خبر 26484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =