رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان کشور با اشاره به صدور بیش از 90 درصد میگوی پرورشی کشور گفت: تولید 30 هزار تنی آبزیان امکان‌پذیر است و با توجه به وجود زیرساخت مناسب برای افزایش تولید در این بخش برنامه داریم.


 ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به پایان فصل پرورش و صید آبزیان در سال جاری اظهار داشت: امسال حدود 10 هزار تن برداشت محصول داشتیم و بیش از 90 درصد تولید میگوی پرورشی کشور صادر خواهد شد.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش میگو، ماهی و آبزیان کشور افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها برای افزایش تولید وجود دارد،  برای افزایش قابل توجه تولید در سال آینده برنامه داریم.

وی با بیان اینکه دولت به طورکلی از تولید صادرات‌گرا حمایت می‌کند، گفت: تولید ما بیش از 90 درصد صادراتی است.

قاسمی ادامه داد: در پایان برنامه چهارم باید به تولید 30 هزار تنی می‌رسیدیم و الان 60 درصد از هدف برنامه چهارم عقب هستیم، اما شرایط و ظرفیت برای افزایش تولید وجود دارد.

این فعال بخش تعاون با بیان اینکه تولید 30 هزار تن آبزیان امکان‌پذیر است، گفت: باید شرایط تولید فراهم شود.

وی با بیان مثالی در این زمینه گفت: در استان سیستان و بلوچستان حدود 100 هکتار زیر کشت رفت در حالی که قابلیت 5 هزار هکتار را دارد و در استان خوزستان هم امسال با همین میزان قابلیت، کمتر از 700 هکتار زیر کشت رفته است.

قاسمی سرمایه در گردش، بهداشت و پیشگیری از بیماری و تأمین نهاده‌ها را از جمله مشکلات این بخش دانست و افزود: در جلسه‌ای که با یکی از بانک‌ها داشتیم، اعلام کردیم که چون تسهیلات به میزان کافی، در زمان مناسب و به متقاضی واقعی داده نشده، تأثیری در روند تولید نداشته است.

وی با اشاره به آماده بودن مقدمات افزایش تولید و ایجاد اشتغال مناسب از طریق رونق تولید آبزیان خواستار توجه و حمایت بیشتر از تولید آبزیان شد.

کد خبر 26503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =