مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی با اشاره به اینکه گرانی شیر سنتی را جایگزین شیر پاستوریزه کرد، گفت: تولید شیر برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد.


 محمد رضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره گران شدن قیمت لبنیات اظهار داشت: اتحادیه تعاونیهای تولید کننده فرآورده‌های لبنی به تمام کارخانجات ابلاغ کرده است که با سود کم فرآورده‌های خود را به فروش برسانند و صبوری کنند تا بسته حمایتی این مجموعه در راستای صنعت لبنیات برای ارائه به مجلس و دولت آماده شود.

 وی ادامه داد: در این بسته از تمام ابعاد حمایت از صنعت لبنیات را مد نظر قرار داده‌ایم و انتظار داریم دولت و مجلس نیز از این صنعت حمایت کنند چرا که وضعیت مناسبی در تولید و مصرف فرآورده‌های لبنی دیده نمی‌شود.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که علت گرانی برخی از فرآورده‌های لبنی چیست؟ پاسخ داد: اگر کارخانه‌ای قیمت‌ها را افزایش داده است خودسرانه عمل کرده و قرار نبوده ریالی به قیمت لبنیات افزوده شود چرا که مردم دیگر توان خرید ندارند.

 مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی گفت:برای تعیین قیمت لبنیات باید زنجیره‌های مصرف و تولید را مد نظر داشته باشیم.چرا که در حال حاضر یکی از مشکلات ، گران بودن هزینه‌های دامداران است و آنها  عنوان می کنند تولید شیر صرفه اقتصادی ندارد و سودآور نیست.

مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی با اشاره به گرانی فرآورده‌های لبنی گفت: متاسفانه با توجه به  مشکلات متعدد از جمله انواع بیماری‌ها در شیرهای سنتی، مردم به دلیل گرانی قیمت شیر از شیرهای سنتی استقبال کرده‌اند.

اسماعیلی اظهار داشت: با افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی، گرایش افراد به مصرف این فرآورده‌های سنتی افزایش یافته که این موضوع بیشترین تأثیر را بر صنایع خرد داشته است.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی افزود: مطابق با برنامه 5 مصرف شیر در سال باید به میزان 165 لیتر در سال باشد که این میزان اکنون 65 لیتر است و نه تنها به حد استاندارد نرسیده بلکه نتوانسته به نیمی از این میزان دست یابد.

کد خبر 26646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =