هند در سال ۲۰۱۳ حدود ۵۰۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است که این رقم برای سال گذشته ۴۰ میلیون دلار بوده که افزایش 12.5 درصدی را نشان می‌دهد.


 به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس لاین، پس از ایجاد مکانیزم پرداخت روپیه برای انجام مبادلات تجاری با ایران در سال گذشته و نیاز این کشور برای خرید کالا از هند برای استفاده از روپیه‌های ناشی از فروش نفت خود به دهلی‌نو، صادرات هند به ایران به شدت افزایش یافت.

بر اساس اطلاعات بانک یوسی‌اُ که مبادلات تجاری با ایران را انجام می‌داد، صادرات هند به ایران اخیرا به حدود 500 میلیون دلار رسیده است درحالی‌که این رقم برای سال گذشته 40 میلیون دلار بوده است که نشان از 12 درصد افزایش دارد.

اکثر اقلام صادراتی هند به ایران را مواد غذایی تشکیل می‌دهد. بانک یوسی‌اُ تاکنون 3 هزار و 112 اعتبارات اسنادی (ال‌سی) به ارزش 17 هزار و 463 کرور روپیه صادر کرده است.

از این تعداد ال سی، 960 مورد به ارزش 12 هزار و 191 کرور روپیه یا 70 درصد کل ال سی‌ها برای مواد غذایی و محصولات کشاورزی صادر شده است و کالایی که چشم‌گیرترین افزایش صادرات به ایران را داشته است، برنج باسماتی بوده است.

صادرات برنج معطر یا آروماتیک هند در سال 11-2010 به ایران برابر با 2 هزار و 34 کرور روپیه بوده است که این رقم در نیمه نخست سال جاری میلادی به 6 هزار و 166 کرور روپیه افزایش یافته است.

کد خبر 26650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =