بیست و نهمین شماره نشریه «اقتصاد سبز» به صاحب‌امتیازی و سردبیری محمدرضا جمشیدی منتشر شد.

در سرمقاله این شماره نشریه که با عنوان «بودجه انقباضی برای شاه‌کلید توسعه اقتصادی» و به قلم سردبیر به رشته تحریر درآمده به بررسی بودجه کشاورزی در لایحه پیشنهادی سال 93 پرداخته شده و در بخشی از آن آمده است: «... اگرچه در این لایحه بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از زیربخش‌های مهم توسعه کشاورزی از 150 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان ارتقا یافته، اما با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری به یک هزار و 50 تومان رسیده با بودجه پیشنهادی فعلی تنها توانایی خرید تضمینی 5/6 میلیون تن گندم وجود خواهد داشت و ...»
«مهندسی، نقش و جایگاه آن در پیشرفت کشاورزی عنوان تحلیل دیگر این نشریه است که به قلم مهندس شاهرخ رمضان‌نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی نوشته شده است.
«چشم امید کشاورزان به بودجه 93» عنوان گزارش تحلیلی دیگری است که در گفتگو با نمایندگان مجلس به بررسی بودجه بخش کشاورزی پرداخته است. تغییر اساسنامه کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی و افزایش تعداد هیات‌مدیره، کشاورزی در مجلس، صنعت 600 میلیارد دلاری نمایشگاه نیز عنوان گزارش اصلی این شماره نشریه «اقتصاد سبز» است که به اهمیت حضور در نمایشگاه‌ها از شنبه‌بازار و یکشنبه‌بازار و جمعه‌بازار تا نمایشگاه‌های بین‌المللی پرداخته است.
وزارت صنعت به دنبال حذف تعهد ارزی، جولان دلالی در کشاورزی، ظهور پدیده «مقام‌پرستی» در تشکل‌های صنایع غذایی، توصیه‌هایی به صاحبان صنایع غذایی و کشاورزی در خصوص راه‌های شفافیت بیشتر در تبلیغات تلویزیونی، درخشش صنایع غذایی ایران در نمایشگاه «DBX» سلیمانیه عراق، مروری بر خواص سوپرمیوه‌های پاییزی، نمایش اقتدار خشکبار ایرانی در یک نمایشگاه، الگوی پیشنهادی توسعه تجارت گندم و فرآورده‌ها، زنبورشناسی، بورس کشاورزی در خواب زمستانه، کشاورزی پست‌مدرن حاوی آخرین اخبار دنیای کشاورزی و صنایع غذایی، فرهنگ مصرف ادویه‌ها، اپلیکیشن‌های کشاورزی و صنایع غذایی، سرگرمی‌های کشاورزی، دنیای نمایشگاه‌ها و ... ازجمله اهم مطالب این شماره «اقتصاد سبز» است. علاقمندان جهت مطالعه منظم این نشریه می‌توانند با شماره 66557704 تماس حاصل فرمایند.

 

کد خبر 26710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =