باقیمانده مطالبات چایکاران از محل پرداخت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای هنوز پرداخت نشده و تعدادی از این قشر زحمت‌کش بخش کشاورزی برای مطرح کردن مشکلاتشان و حل آنها امروز به نمایندگان مجلس مراجعه کرده‌اند چراکه به به اعتقاد خودشان درصورت ادامه این مسائل، اثری از چای ایرانی باقی نمی‌ماند.


ایرج هوسمی - رییس اتحادیه چایکاران شمال - در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهارکرد: تاکنون باقیمانده مطالبات چایکاران پرداخت نشده و علیرغم وعده‌های مکرر مسئولان برای پرداخت هر چه سریع‌تر این باقیمانده نه چندان زیاد، چایکاران همچنان بلاتکلیفند.

وی افزود: اگر هر چه سریع‌تر و نهایتا تا پایان دی ماه مطالبات چایکاران پرداخت نشود و تسهیلات به‌زراعی برای آماده سازی باغات در اختیار آن‌ها قرار نگیرد دیگر نمی توان امیدی داشت چایکاران بتوانند باغات خود را برای فصل آینده آماده کنند.

رییس اتحادیه چایکاران شمال ادامه داد: در حال حاضر چایکاران نمی‌دانند باید چه کاری برای فصل زراعی پیش رو انجام دهند و انگیزه‌ای برای ادامه تولید ندارند و امروز - یکشنبه - جمعی از نمایندگان چایکاران و سندیکای کارخانجات چای شمال به مجلس شورای اسلامی آمده‌ایم تا با طرح مشکلات خود با نمایندگان بتوانیم راهی برای حل آن پیدا کنیم.

هوسمی هشدار داد‌: اگر دولت تدبیر و امید هم مانند دولت گذشته وعده‌هایش محقق نشود و مشکلات همچنان ادامه داشته باشد دیگر اثری از چای ایرانی در سال‌های آینده نخواهد ماند.

کد خبر 26726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =