یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی از پتانسیل کسب رتبه یک زعفران ایرانی در گوگل خبر داد و گفت: می‌توان با تولید محتوای مناسب و بومی در شبکه‌های اجتماعی چهره واقعی ایران را در جهان به تصویر کشید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، استفاده از خدمات شبکه‌های اجتماعی، روزبه‌روز در میان کاربران اینترنتی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. در حال حاضر صفحات شبکه‌های اجتماعی، بعد از پورتال‌هایی مثل یاهو یا ام‌اس‌ان و موتورهای جستجو مانند گوگل، تبدیل به پراستفاده‌ترین خدمت اینترنتی شده‌اند.

 حمید سپیدنام، دارنده مدرک بین المللی بازاریابی و تبلیغات گوگل از شرکت گوگل در انگلستان که هر ساله در سمینارهای SES-Search Engine Strategies در لندن حضور داشته و به عنوان سخنران در کنفرانس شهر الکترونیک در برج میلاد تهران حضور داشته در خصوص تفاوت شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر با شبکه‌های اجتماعی داخلی می گوید: فضاهای آنها با هم متفاوت است، بسیاری از بازاریابی‌های صادراتی می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی خارجی اتفاق بیفتد، اما باید چند کاناله باشیم یعنی خودمان را محدود به چند شبکه اجتماعی نکنیم. چون عملاً‌ دسترسی ما را به شمار زیادی از جامعه هدفمان کم می‌کند.

وی افزود: من در نمایشگاه اخیری که برگزار شد به وزیر ارتباطات گفتم که تبلیغات گوگل در ایران فیلتر است و وی همان لحظه به رئیس سازمان فناوری اطلاعات که در کنارشان بود همین مطلب را انتقال دادند. اما وی پاسخ دادند که ما در حال ایجاد فضاهای ملی در این حوزه هستیم. اما به نظر من بحث این است که هر کدام از شبکه‌های اجتماعی به نحوی می‌تواند به صنعت و تجارت ما کمک کند.

الان دیگر شاید لازم نباشد که کشور ما ازطریق دریافت غرفه در نمایشگاه‌های بین المللی خود را مطرح کند، چرا که  فضای امروز دیگر فضای نمایشگاهی نیست. ما در حدود ۱۵ دقیقه و با چند کلیک می‌توانیم به طور مثال زعفران ایرانی را به رتبه یک گوگل تبدیل کنیم، اما به دلیل همین فیلترها شرکت‌های اسپانیایی، از این امتیاز استفاده می‌کنند. البته ما قبول داریم که فضاهای سیاسی و تحریم‌ها خود یک فضای بی‌اعتمادی را ایجاد کرده اما محدود کردن بیشتر از حد آن از سوی دیگری به ما آسیب می‌زند.

کد خبر 26766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =