خرمای زاهدی تولیدشده در کشور عراق، جای بازار این محصول را گرفته است و دیگر برای محصول تولیدشده در کشورمان هیچ خریداری نیست!

مدیرعامل کارگزاری توسعه کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: برای بورس کالای ایران و به‌ویژه در بخش کشاورزی، اتفاقات خوبی در حال انجام است، اما در حال حاضر وضعیت مناسب نیست.

محمدرضا گرامی‌پور افزود: روز هشتم دی‌ماه سال جاری 100 تن خرمای زاهدی با قیمت سه‌هزار و 100 تومان بر روی تابلو رفت که متأسفانه هیچ خریداری نداشت.

وی خاطرنشان کرد: برای محصول خرما نیز اتفاقات زیادی افتاده است، به‌گونه‌ای که دیگر محصول خرمای تولیدشده در کشور بازار صادراتی گذشته را ندارد.

گرامی‌پور ادامه داد: رقیبی چون عراق در حال حاضر در صحنه وجود دارد که اجازه رقابت را به همتایان ایرانی نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: نخلداران در فصل گذشته محصول زیادی را تولید و انبار کردند تا برای ماه رمضان که محصولی در بازار وجود نداشت، بفروشند، اما با خیل عظیم محصول در بازار روبه‌رو شدند.

عرضه 100 تن خرمای زاهدی با قیمت 2900 تومانی در بورس

مدیرعامل کارگزاری توسعه کشاورزی یادآور شد: اشباع شدن بازار از یک نوع محصول باعث می‌شود که علاوه بر آنکه خریدار کم شود، رقابتی بودن عرضه و تقاضا نیز از بین برود.

گرامی‌پور تأکید کرد: در حال حاضر خرمای تولیدشده در سال 91 که در انبارها نگهداری می‌شود، بر روی تابلوی بورس امکان عرضه دارد، اما از آنجا که هیچ خریداری ندارد، از امروز 14 دی‌ماه با کاهش 200 تومانی در قیمت، دوباره 100 تن خرما را بر روی تابلو ببریم.

وی اظهار داشت: محصولی که بر روی تابلو می‌رود، با قیمت دوهزار و 900 تومان خواهد بود که امید است برای آن تقاضا وجود داشته باشد.

گرامی‌پور در پایان گفت: کیفیت پایین و ریز بودن خرمای تولیدشده در کشور در مقایسه با ارقام تولیدی در کشور عراق باعث شده که بازار صادراتی ما کم شود.

کد خبر 26780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =