بورس آمادگی دارد که هر مقدار از خرمای باقیمانده در انبارهای بوشهر را با قیمت مناسب بر روی تابلو عرضه کند.

مدیرعامل کارگزاری توسعه کشاورزی، امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره وضعیت خرما با توجه به نزدیکی ماه رمضان در انبارها گفت: امسال نیز همچون سال گذشته برداشت محصول خرما با یک ماه تأخیر همراه است و برای تأمین خرمای ماه مبارک باید از محصولات سال گذشته استفاده شود.

محمدرضا گرامی‌پور افزود: با توجه به اعلام نماینده بوشهر، در حال حاضر حدود 15 هزار تن خرما در این استان باقی مانده که قرار است سازمان تعاون روستایی برای خرید آن اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خرمای بوشهر در دست واسطه‌ها و کارخانه‌ها باقی مانده و بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، روی دست باغدار نمانده است، اما خرید توافقی با توجه به حجم موجود، توسط دستگاه متولی در حال انجام است.

مدیرعامل کارگزاری توسعه کشاورزی ادامه داد: گروهی در استان بوشهر از کارشناسان سازمان تعاون روستایی کشور مستقر هستند تا محصول خرمای استان را به‌صورت توافقی خرید و به تهران و سایر استان‌ها بفرستند.

گرامی‌پور تصریح کرد: بورس نیز در این راستا آماده است تا محصول خرمای باقیمانده در این استان را خریداری کند و هیچ مانعی نیست.

گفتنی است، بر اساس برآورد انجام‌شده، حدود 15 تا 20 هزار تن از خرمای سال گذشته بوشهر در انبارهای این استان باقی مانده است که گفته می‌شود بخشی از این محصول به‌دلیل از دست رفتن بازار اوکراین بوده و بخش دیگری نیز به فروش نرفته است که سازمان تعاون روستایی کشور با استقرار تیمی در این استان محصولات انباری را خریداری و پس از بسته‌بندی قرار است در غرفه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار که به مناسبت ماه مبارک رمضان و طرح ضیافت برپاست، به فروش برساند.
کد خبر آمادگی بورس برای عرضه 20 هزار تن خرمای بوشهری‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =