رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی، کاهش عوارض و مالیات برا صادرات انواع پوست دام از جمله گوسفند را یکی از راهکارهای پایین آوردن نرخ گوشت در بازار کشور اعلام کرد.


علی‌اصغر ملکی، رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از دلایل بالا بودن قیمت گوشت گوسفند در کشور، سنگین بودن عوارض و مالیات بر صادرات پوست انواع دام است.  

وی افزود: چنانچه تا حدودی میزان مالیات و عوارض بر پوست انواع دام سبک شود، نرخ گوشت قرمز به ویژه گوشت گوسفند در بازار کاهش می‌یابد.  

وی با اشاره به اینکه چنانچه عوارض و مالیات بر پوست دام پایین آید؛ بر قیمت گوشت قرمز تأثیر بسزایی خواهد گذاشت، اظهار داشت: هنگامی که دباغ‌ها پوست گاو و گوسفند را به نرخ بالاتری از تولیدکننده بخرند؛ علاوه بر ایجاد انگیزه بیشتر برای تولید پوست و صادرات آن، نرخ گوشت قرمز هم افزایش می‌یابد.  

ملکی ادامه داد: مادامی که مالیات و عوارض بر پوست بالا باشد، تولید دام در کشور تنها برای مصرف غذایی مقرون به صرفه خواهند بود و پوست آن علی رغم صرفه اقتصادی بالا برای صادرات و ارزآوری چندان مشتری زیادی نخواهد داشت.

کد خبر 26797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =