۰ نفر
۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱

 سازمان حفظ نباتات در اطلاعیه‌ای نسبت به توزیع سم تقلبی "آندوسولفان 35 درصد" هشدار داد و اعلام کرد: شرکت توزیع‌کننده این سم فاقد پروانه فعالیت در حوزه سموم دفع آفات نباتی از سازمان حفظ نباتات بوده و هرگونه فعالیت آن غیرقانونی و تخلف محرز خواهد بود.


به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این اطلاعیه آمده است: عرضه سم آندوسولفان 35 درصد ساخت کشور چین که از سوی شرکت گلدا گروشیمی وارد شده است از اول مهرماه سال 89 از فهرست سموم مجاز کشور حذف شده است.

با توجه به اینکه تولید و مصرف این سم در اکثر کشورهای جهان نیز ممنوع شده است، تولید، واردات، توصیه و مصرف آن غیر مجاز و خطر آفرین است. بنابراین سموم ارائه شده به نام آندوسولفان که اساسا از مجاری غیر رسمی و به صورت قاچاق به کشور وارد شده است نیز تقلبی بوده و بدیهی است مسوولیت بروز هرگونه خسارت ناشی از کاربرد این سموم متوجه واردکننده توزیع کننده توصیه کننده و مصرف کننده مربوطه بوده است که خسارات جانبی وارد شده به محیط زیست و بهداشت عمومی جامعه از سوی مراجع ذیربط قابل پیگرد قانونی است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: شرکت گلدا گروشیمی فاقد پروانه فعالیت در حوزه سموم دفع آفات نباتی از سازمان حفظ نباتات بوده، بنابراین هر گونه فعالیت شرکت مذکور، در این خصوص غیر قانونی و تخلف محرز خواهد بود.

کد خبر 26822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =