مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران با تاکید براین که دولت نهاده دامی تحویل دامداران دهد، گفت: به طور قطع پرداخت نقدی سه هزار میلیارد ریالی اعتبار شیر به دامداران گرانی محصولات لبنی و نهاده های دامی را به همراه خواهد داشت و این به نفع تولیدکنندگان نیست.


سعید سلطانی سروستانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: روش پرداخت نقدی اعتبار سه هزار میلیارد ریالی شیر از طریق کارخانجات به دامداران فساد مالی به همراه دارد و به هیچ عنوان دامداران با این روش موافق نیستند. چرا که ممکن است در پرداخت این پول از سوی کارخانجات به دامداران وقفه صورت گیرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران تصریح کرد: مبلغ سه هزار میلیارد ریال اعتبار هیات دولت برای تثبیت قیمت شیر و فرآورده های لبنی در نظر گرفته است و برای یک کیلوگرم شیر خام تحویلی دامداران 190تومان به حسابشان واریز می شود.

سلطانی تصریح کرد: در حال حاضر دامداران به مدت هفت ماه نهاده دامی از شرکت پشتیبانی امور دام طلب دارند، که پرداخت نقدی اعتبار می تواند موجب افزایش نرخ نهاده های دامی در بازار آزاد و موجب گرانی مجدد محصولات لبنی شود.

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی های صورت گرفته از طریق پیامک، 82 درصد دامداران و تولیدکنندگان شیرخام با پرداخت نقدی اعتبار سه هزار میلیارد ریالی شیر موافق نیستند و به دنبال تامین نهاده های مورد نیاز از طریق این اعتبار تخصیص هستند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران تاکید کرد به طور قطع اگر دولت اعتبار مورد نظر را به تامین نهاده های دامی اختصاص دهد موجب تثبیت قیمت شیر، محصولات لبنی و نهاده های دامی خواهد شد، در غیراینصورت با تورم در این محصولات مواجه می شویم که به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهایی نیست.

وی از دولت خواست به جای پرداخت نقدی اعتبار سه هزار میلیارد ریالی شیر به کارخانجات و دامداران، نهاده دامی مورد نیاز را برای تثبیت نرخ این محصولات اختصاص دهد.

طبق مصوبه سال گذشته تاکنون قرار بود به ازای هر کیلوگرم شیرخام با مبلغ 1080 تا 1100 تومان نهاده دامی با قیمت مناسب در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد که با مصوبه جدید افزایش 190 تومانی به ازای هر کیلوگرم شیرخام، این مبلغ به 1300 تومان می رسد.

کد خبر 26941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =