عرضه انار و هندوانه شب یلدا به قیمت مناسب وجود دارد که امیدواریم شاهد یک بازار رقابتی به نفع مصرف‌کننده‌ها باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به وضعیت عرضه میوه در شب یلدا گفت: وضعیت عرضه دو محصول پرمصرف هندوانه و انار برای عرضه در شب یلدا مناسب است و مشکلی برای تأمین بازار مصرف وجود ندارد.

حسین مهاجران افزود: هندوانه‌های دزفولی هم‌اکنون در میادین مرکزی میوه و تره‌بار هر کیلوگرم 800 تا یک‌هزار و 200 تومان و هندوانه میناب یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 400 تومان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مردم برای خرید هندوانه تازه باید محصول میناب با پوست سفید رنگ را خریداری کنند، خاطرنشان کرد: در این زمان تنها از دو مرکز دزفول و میناب به بازار عرضه می‌شود که هندوانه‌های میناب سفیدرنگ و هندوانه‌های دزفول تیره‌رنگ و اصطلاحاً چیتی هستند که مصرف‌کنندگان از این طریق می‌توانند محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مهاجران تصریح کرد: هر کیلوگرم انار معمولی یک‌هزار و 500 و انار باکیفیت سه تا چهارهزار تومان به فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: امیدواریم که در شب یلدا گرانی محسوسی در بازار میوه نداشته باشیم و مغازه‌داران برای فروش محصولات با یکدیگر رقابت کنند.

مهاجران در پایان تأکید کرد: هرساله شاهد بوده‌ایم که شب یلدا تنها این دو محصول به فروش نمی‌رسد و نارنگی پرتقال ازگیل و خیار نیز بازار خوبی دارند.
کد خبر 26cbcacd30dc49398c6faf29656d24c2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =