معاون امور گمرکی گمرک طی بخشنامه ای به کلیه گمرکات کشور ابلاغ کرد، تکمیل فرم نحوه مصرف ارز حاصل از صادرات لغو شده و نیازی به اخذ و تکمیل فرم مذکور نیست.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نادری در این بخشنامه خطاب به ناظرین گمرکات استانها و مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی مستقل اعلام کرد: باعنایت به مصوبه شماره 147265/ت 49867ه مورخ 12/9/92هیئت محترم وزیران و تأکید شورای عالی صادرات در جلسه مورخ 21/10/92 مفادبند5 بخشنامه ردیف 284 مورخ 30/8/91 موضوع لزوم تکمیل فرم نحوه مصرف ارزحاصل از صادرات لغو و نیازی به اخذ و تکمیل فرم مذکور نمی باشد.

در این بخشنامه آمده است: دستور فرمائید ضمن اقدام مراتب را مطابق بخشنامه ردیف 51 مورخ 20/11/85 به کلیه گمرکات و واحدهای تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول نمایند.

به گزارش تسنیم، پیش از این مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه گمرکات هم ملزم به رعایت بخشنامه دولت در لغو پیمان سپاری ارزی هستند،گفته بود:البته به نظر می رسد وزارت اقتصاد هنوز این بخشنامه را به گمرک ابلاغ نکرده باشد.

سیدحسین حسینی محمدی با تأکید بر اینکه پیمان سپاری ارزی با مصوبه دولت لغو شده و گمرکات نباید از صادرکنندگان تعهدات ارزی دریافت کنند، اظهار داشت: اگر گمرکات از صادرکننده‌ها تعهدات ارزی درخواست کنند قابل پیگیری است زیرا با مصوبه دولت قاعدتاً دیگر نیازی به تعهد ارزی نیست.

کد خبر 27007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =