وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نیرو هفته آینده به ترتیب در جلسات کمیسیون های صنایع و معادن و انرژی حضور می یابند تا پاسخگوی سوالات نمایندگان باشند.

به گزارش ایرنا، کمیسیون های تخصصی مجلس هفته آینده در روز های دوشنبه و سه شنبه جلسه دارند.

** کمیسیون اقتصادی

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه میزبان محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤالات تعدادی از نمایندگان محترم با نمایندگی آقای محسن بیگلری نماینده سقز و بانه و سوال امیرخجسته نماینده همدان و سیدمسعود میرکاظمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر هستند.

انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت درترکیب هیأت عالی نظارت براساس بند (ژ) ماده (53) قانون نظام صنفی کشور و نیز بررسی مسایل و مشکلات پولی و ارزی کشور با حضور مسوولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس است.

** کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی روز دوشنبه به بررسی لایحه یک شوری نحوه برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز و طرح یک شوری حمایت از صنعت برق کشور می پردازند.

روز سه شنبه نیز این کمیسیون میزبان حمید چیت چیان وزیر نیرو است تا به سوالات سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین، امید کریمیان نماینده مریوان و زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران توضیح دهد.

بررسی لایحه یک شوری اساسنامه انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی(ساتیا) نیز در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون انرژی مجلس است.

** کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال1393 کل کشور

این کمیسیون روز شنبه جلسه ندارد و از روز دوشنبه 30 دی ماه رسیدگی به لایحه بودجه 1393 کل کشور را تا روز پنج شنبه سوم بهمن ادامه می دهد و در جلسات هفته آینده تبصره های هزینه ای بودجه مورد بررسی قرار می گیرد.

** کمیسیون بهداشت و درمان

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز سه شنبه یکم بهمن بررسی طرح ارزیابی زیست محیطی ایران را ادامه می دهند و میزبان مسوولین کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران هستند تا گزارش آنان در خصوص وضعیت غذا و دارو کشور را استماع کنند.

** کمیسیون صنایع و معادن

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از روز سه شنبه یکم بهمن بررسی لایحه یک شوری تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در دستور کار دارند و میزبان رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله های فولادی و پوشش خطوط انتقال هستند تا گزارشی در خصوص عملکرد و برنامه های این انجمن ارایه دهد.

هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت فولاد کشور نیز سه شنبه جلسه دارد به بررسی گزارش های واصله به هیأت تحقیق و تفحص بپردازد.

هیات تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس نیز 30 دی ماه تشکیل جلسه می دهد.

** کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران مجلس روز سه شنبه یکم بهمن طرح یک فوریتی حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری) و طرح ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی و اداری (ارجاعی از صحن علنی مجلس برای بررسی شور دوم) را نهایی می کنند؛ بررسی طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تأخیر) به کشتی ها، طرح ارزیابی زیست محیطی ایران نیز در دستور کار این کمیسیون است.

اعضای این کمیسیون شامگاه یکم بهمن در محل شهرداری تهران مهمان محمدباقر قالیباف شهردار تهران و معاونان وی هستند.

** کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای کمیسیون کشاورزی روز دوشنبه 30 دی ماه با معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و معاونین ایشان و بحث پیرامون وضعیت آلودگی هوا در شهرهای کشور در محل سازمان حفاظت محیط زیست جلسه دارند.

روز سه شنبه یکم بهمن، گزارش کارگروه منتخب در خصوص طرح نجات و احیاء دریاچه ها و تالاب های کشور، طرح اصلاح بند(د) ماده(2) قانون اراضی مستحدث و ساحلی، طرح نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه های اجرایی، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد اداره منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، استماع گزارش هیات اعزامی به استان اصفهان (شهرستان مبارکه) در این کمیسیون بررسی می شود.

برگزاری جلسه مشترک با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات حقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

** کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه یکم بهمن به اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره اعتبارنامه های نمایندگان می پردازند.

اصلاح مواد (152)، (154)، (184)، (186) و (187) آیین نامه داخلی و همچنین اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی درباره نحوه رسیدگی به طرحها و لوایح ، اصلاح ماده(57) قانون آیین نامه داخلی، الحاق موادی به قانون آیین نامه داخلی و نیز اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی درباره نظارت در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

** کمیسیون ویژه

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی نیز روز سه شنبه جلسه دارد و به بررسی گزارش عملکرد اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی می پردازد.

کد خبر 27040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =