معاون بهبود امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه به کارخانه‌های لبنی داد. وزارت صنعت نیز درباره اصلاح قیمت شیر خام به کارخانه‌های لبنی نامه نوشت.

 حسن رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه ظاهرا قرار است اعتبار 300 میلیارد تومانی مصوب هیئت دولت برای تثبیت قیمت لبنیات را به دامداران بدهند، آیا شما موافقید؟ گفت: نه این طور نیست، قرار است این اعتبار در اختیار وزارت صنعت و از طریق آنها در اختیار کارخانه‌های لبنی قرار گیرد.

معاون بهبود امور دام وزیر جهاد کشاورزی افزود: اخیراً وزارت صنعت نامه‌ای به کارخانه‌های لبنی نوشته است که نرخ شیر را بر اساس رقم جدید اصلاح و خریداری کنند.

از رکنی سئوال شد، آیا  رقم جدید شیر خام کیلویی 1300 تومان است؟ گفت: بله قرار است شیر خام را کارخانه‌های لبنی به قیمت کیلویی 1300 تومان بخرند و دولت مابه‌التفاوت آن را با 1110 تومان به کارخانه‌ها پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حدود یک ماه پیش با مصوبه هیئت دولت 300 میلیارد تومان به بخش صنعت شیر تخصیص یافت، تا قیمت لبنیات تا پایان سال افزایشی نداشته باشد، دو سناریو برای هزینه این اعتبار وجود داشت، نخست اینکه به ازای دریافت یک کیلوگرم شیرخام 190 تومان یارانه به دامدار بدهند تا قیمت شیرخام به کیلویی 1300 تومان برسد و به نوعی دامدار راضی شود.

سناریوی دوم این است که 300 میلیارد تومان را به کارخانه‌های لبنی بدهند، تا آنها شیرخام دامدار را همان 1300 تومان خریداری کنند.

البته در صورت اجرای هرکدام از این دو سناریو نباید قیمت شیر مصرف کننده افزایش پیدا کند.

کد خبر 27070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =