فود پرس –  ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه  پس از بررسی های دقیق تر و در آینده اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار «فود پرس»، پس از پیگیری های انجمن های صنایع غذایی و در راس آنها کانون انجمن های صنایع غذایی در خصوص ایرادات وارده به ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین پیش نویس آیین نامه اجرایی آن مقرر شد اجرای این قانون پس از بررسی های همه جانبه و پس از دو سال اجرایی شود.
لازم به ذکر است که تغییرات مدیریتی در وزارت بهداشت و حضور دکتر دماری به عنوان شخصیتی علمی و آشنا به امور اجرایی  در راس کارگروه اجرایی ماده 37 یکی از دلایل موافقت اعضای کارگروه با نگاه واقع بینانه تر، کار کارشناسی بیشتر و تاخیر در اجرای این ماده قانونی بود.

بنابر این گزارش چندی پیش و بر اساس پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده 37 که با مسئوليت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي و با عضويت وزارتخانه هاي امور اقتصادي و دارائي ، بازرگاني ، رفاه و تامين اجتماعي و صنايع و معادن و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور تهیه شده بود عوارض تعیین شده باید در بطن سود محاسبه شده کارخانجات در نظر گرفته می شد تا موجب افزایش قیمت کالاها نگردد.

در بخش دیگری از آیین نامه اجرایی این قانون مقرر شده بود سازمان غذا و دارو موظف است پس از دریافت گواهی پرداخت عوارض از واحدهای تولیدکننده کالاهای آسیب رسان به سلامت، نسبت به اعطای پروانه کسب و کار مجدد اقدام نماید.

همچنین مرکز سلامت محیط و کار موظف است قبل از تمدید پروانه بهداشت محیط واحدهای تولیدی، گواهی پرداخت عوارض را از تولیدکنندگان کالاهای آسیب رسان اخذ نموده و از تمدید پروانه بهداشت محیط محیط تولیدکنندگان مزبور که عوارض را پرداخت نکرده اند خودداری نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ماده 37 قانون برنامه پنجم کلیک کنید.

 

کد خبر 27110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =