برای مکانیزاسیون کشاورزی، روزانه 4.5 میلیارد تومان در کشور از بانک کشاورزی جذب اعتبار می‌شود.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در جلسه پانزدهم ستاد مکانیزاسیون کشاورزی تصمیم‌های خوبی برای سرعت بخشیدن به روند تسهیلات مکانیزاسیون گرفته شد.

کامبیز عباسی افزود: باز شدن خط اعتباری هفت‌هزار و 500 میلیارد ریالی چندی است که انجام شده و در شرایط فعلی هشت‌هزار و 123 میلیارد ریال تقاضا برای تسهیلات در بخش کشاورزی ایجاد شده که این استقبال ویژه در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: درصد تقاضاهای انجام‌شده، 108.3 بوده که این رقم بیشتر از خط اعتباری بازشده حاضر بوده و لازم است خط دومی برای این منظور تعبیه شود.

عباسی ادامه داد: با توجه به این جذب، یک‌هزار و 110 میلیارد ریال که معادل 14.8 درصد خط اعتباری است، تقاضا وجود دارد. وی اظهار امیدواری کرد که تا 15 اسفندماه به اهداف پیش‌بینی‌شده دست یابیم.

جذب 2125 دستگاه تراکتور

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در بخش تراکتور بیش از 10 هزار و 496 فقره برای این بخش تقاضا در بانک به ثبت رسیده که دوهزار و 125 دستگاه تاکنون جذب شده است.

عباسی یادآور شد: در بخش کمباین 542 دستگاه تقاضای ثبت‌شده در بانک وجود دارد که 60 درصد آن از محل خط اعتباری فوق تأمین و جذب شده است.

وی تأکید کرد: در حوزه ادوات کشاورزی نیز بیش از 11 هزار و 466 دستگاه انواع ادوات و نیروی محرکه در بانک تقاضای ثبت داشته است که حدود یک‌هزار و 18 دستگاه تا امروز جذب شده است.

عباسی اظهار داشت: 280 دستگاه انواع بذرکار و 204 دستگاه سم‌پاش از طریق این خط اعتباری جذب شده که این امر نشان می‌دهد فضا برای توسعه سرمایه‌گذاری در مکانیزاسیون کشاورزی فراهم است.

تقاضای مکانیزاسیون بیش از تولید آن در کشور است

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: در شرایط فعلی حدود چهار تا 4.5 میلیارد تومان روزانه در کشور جذب اعتبارات مربوط به مکانیزاسیون انجام می‌شود که امید می‌رود با افزایش آن، به اهداف پیش‌بینی‌شده دست یابیم.

وی همچنین افزود: بنا به توصیه وزیر جهاد کشاورزی باید تقاضا به عرضه گره بخورد، چرا که نه خریدار ماشین‌های کشاورزی هستیم و نه فروشنده آنها! بنابراین باید شرایطی فراهم شود که امور مربوط به عرضه و تقاضای ماشین‌های کشاورزی تسهیل شود.

عباسی خاطرنشان کرد: از آنجا که میزان تقاضای بهره‌برداران بخش کشاورزی از ادوات مکانیزه بیش از توان تولیدکنندگان این ادوات در کشور است، لازم است فکری برای تولید بیشتر شود.

وی تصریح کرد: خط اعتباری ایجادشده نیز کفاف این تقاضا را نمی‌دهد، بنابراین باید خط جدیدی باز شود.

گفتنی است، پانزدهمین جلسه ستاد مکانیزاسیون کشاورزی با حضور محمود حجتی، معاون جدید تولیدات گیاهی، مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی، رییس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی و تنی چند از دست‌اندرکاران این حوزه امروز در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

کد خبر 27165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =