بودجه پیشنهادی صندوق بیمه در لایحه 92، یک‌پنجم اعتبار مورد نیاز این صندوق برای پرداخت خسارت به کشاورزان است.

 
مشاور صندوق بیمه محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: از سال‌ها قبل صندوق بیمه برای پرداخت به‌موقع خسارت به کشاورزان هرساله مبالغی را از محل اعتبارات بانک کشاورزی به‌صورت استقراضی دریافت کرده و به‌منظور افزایش رضایتمندی خسارت‌دیدگان به آنها پرداخت می‌کند.

جلال محمودزاده افزود: در سال آینده نیز با آنکه صندوق بیمه تلاش کرد به‌منظور پرداخت به‌موقع خسارت به کشاورزان از محل اعتبارات بانک کشاورزی حدود دوهزار و 500 میلیارد تومان استقراض کرده و پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: بودجه پیشنهادی 150 میلیارد تومان اختصاص‌داده شده به صندوق نه‌تنها پاسخگوی نیازها نیست، بلکه یک‌پنجم اعتبار واقعی است، چرا که این صندوق سالانه به یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

1500 میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است

نماینده ادواری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی انتقاداتی به عملکرد صندوق بیمه توسط منتقدان ارائه می‌شود مبنی بر آنکه این صندوق نتوانسته رضایت کشاورزان را به‌دست آورد و یا حمایت همه‌جانبه‌ای از آنان کند، این در حالی است که میزان بودجه اختصاص‌یافته و اعتبارات در اختیار صندوق هیچ تناسبی با جمعیت کشاورزان و اهمیت پوشش خسارتی آنان ندارد.

محمودزاده تصریح کرد: برای توسعه پوشش صندوق بیمه، حداقل یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار باید به این صندوق اختصاص پیدا کند تا بتواند تا حدودی خسارات واردشده به بخش دامداری را نیز جبران کند.

وی یادآور شد: همچنین اختصاص ردیف بودجه دائمی نیز از دیگر مواردی است که باید در بودجه‌نویسی اعمال شود، چرا که هرساله صندوق بیمه باید ردیف باز کرده و با نوسان شدید اعتبارات روبه‌رو شود.

کد خبر 27193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =