رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات از افزایش کیفیت میوه شب عید و حجم پرتقال ذخیره‌شده نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ایام نوروز امسال با توقف توزیع پرتقال ذخیره‌ شده قیمت آن به بیش از 2.5 برابر رسید.

حسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پرتقال داخلی با نزدیکی به ایام شب عید تمام خواهد شد و تنها پرتقال والنسیا و ذخیره‌سازی در سردخانه‌ها برای ایام شب عید باقی خواهد ماند.

وی با بیان این‌که با توجه به اتفاقات رخ داده در سال گذشته، حجم میوه ذخیره‌سازی شده افزایش یافته است تاکید کرد: حجم پرتقال ذخیره‌سازی شده تا پایان اردیبهشت‌ماه جوابگوی نیاز بازار است، اما باید برای فصل تابستان برنامه‌ی جداگانه‌ای در راستای جلوگیری از افزایش قیمت آن اتخاذ شود.

مهاجران تاکید کرد: باید پرتقال والنسیا برای مواقع حساس در سردخانه‌ها به میزان مشخص نگهداری شود.

وی هم‌چنین در رابطه با وضعیت میوه شب عید گفت: اوج خرید میوه شب عید روزهای 28 و 29 اسفند‌ماه صورت می‌گیرد که قیمت موز با توجه به وارداتی بودن آن به نرخ روز دلار بستگی دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات ادامه داد: کیفیت خیار قابل قبول است و در کنار آن پرتقال از کیفیت خوب و قیمت مناسبی برخوردار است.

مهاجران تاکید کرد: سیب روی درخت با افزایش قیمت مواجه شده است و پیش‌بینی می‌شود قیمت شب عید آن از حال حاضر بیشتر نشود.

وی خاطر نشان کرد: بهترین نارنگی دنیا، نارنگی بندرعباس است که در حجم محدود تولید می‌شود و برای کنترل قیمت نارنگی پیشنهاد می‌شود نارنگی ارزان‌قیمت پاکستان در حجم محدود وارد شود.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات در پایان تاکید کرد: اگر واردات صورت نگیرد، باید با میزان فعلی، مدیریت صحیح انجام شود تا از افزایش قیمت نارنگی در شب عید جلوگیری شود.

کد خبر 27325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =