وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی باید نسبت به ساماندهی خدمات پیش و بعد از تولید به سود کشاورزان اقدام کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی افزود: مجموعه خدماتی که کشاورزان باید قبل و پس از تولید دریافت کنند باید به نحوی سازماندهی شود که به سهولت، به موقع و با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر این خدمات به کشاورزان به خوبی ارائه شود، آنان قادر خواهند بود، که تولیدی مناسب و با بهروری بالا انجام داده و در نهایت موجبات افزایش درآمد کشاورزان فراهم شود.

حجتی با اشاره به نقش رسانه ها در کمک به فرایند تولید تا عرضه محصولات کشاورزی در کشور گفت: ارائه آموزش، ترویج و صدای کشاورزی از طریق تریبون رسانه ها و نشریات حوزه کشاورزی امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: صدای مظلومیت بخش کشاورزی که همواره با بلایای طبیعی چون سیل و خشکسالی و سایر آسیب ها مواجه است باید از طریق رسانه ها انعکاس یابد.

وزیر جهاد کشاورزی، نشریات تخصصی را همانند پل ارتباطی بین مدیران بخش و جامعه کشاورزی دانست و اظهار داشت: باید محدودیت ها، ظرفیت ها و توانمندیهای بخش کشاورزی توسط نشریات تخصصی شناسایی و به نحوی بیان شود که بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

وی افزود: شوراهای سیاست گذاری توسعه زیر بخش کشاورزی در وزارتخانه تشکیل شده است که آماده دریافت مشاوره های تخصصی هستند.

حجتی درباره اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی گفت: باید فارغ التحصیلان بر اساس نیاز بخش کشاورزی پذیرش و تربیت شوند هر چند که تاکنون با راه اندازی طرح هایی نظیر مشاوران مزرعه، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، کلنیک های گیاه پزشکی و گلخانه ها زمینه هایی برای اشتغال وجذب فارغ التحصیلان کشاورزی فراهم شده است.

کد خبر 27439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =