در سفر وزیر جهاد کشاورزی به آلمان، تعامل تجاری ایران و آلمان مورد تأکید قرار گرفت و صادرات مرکبات، توت‌فرنگی و سبزیجات ایرانی به این کشور قطعی شد.

نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در سفری که به همراه وزیر جهاد کشاورزی در اجلاس جهانی غذا داشتیم، تبادلات تجاری ایران و آلمان مورد تأکید قرار گرفت.

ناصر صالحی‌نسب افزود: توسعه سرمایه‌گذاری‌های دو کشور در حوزه کشاورزی از مهم‌ترین مسائل مورد بحث وزرای کشاورزی دو کشور بود.

وی به نقل از وزیر کشاورزی آلمان در جلسه با هیأت ایرانی خاطرنشان کرد: "اگر بعد از رفتن من از سالن جلسه، شرکت‌های آلمانی شما را محاصره کردند، تعجب نکنید، چرا که تحریم‌ها برداشته شده و شرکت‌های آلمانی مایل هستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند".

صالحی‌نسب ادامه داد: پس از اتمام این جلسه با وزیر کشاورزی آلمان، پنج شرکت آلمانی بدون فوت وقت برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در ایران اعلام آمادگی کردند.

وی خبر داد: بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته، صادرات میوه به‌ویژه مرکبات، توت‌فرنگی و سبزیجات از مهم‌ترین تعاملات تجاری ایران با این کشور خواهد بود.

صنایع شیر ایران، هم‌وزن تکنولوژی‌های آلمانی است

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از صنایع شیر کشور بازدیدهایی به‌عمل آمد که در نهایت هیأت ایرانی متوجه شد هرچند به لحاظ کیفیت و بار میکروبی، تولیدات آلمانی‌ها مناسب‌تر از فرآورده‌های نهایی ایران است، اما تکنولوژی استفاده‌شده در ایران، هم‌وزن شرکت‌های آلمانی است.

صالحی‌نسب تأکید کرد: با وجود اینکه تنوع محصولات و کیفیت توانسته سرانه مصرف شیر در این کشور را به شدت افزایش دهد، اما تکنولوژی به‌کارگرفته در ایران نیز چیزی کمتر از کشور پیشرفته آلمان نیست و می‌توان انتظار داشت با افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه بسته‌بندی و هموار کردن بستر اقتصادی صادرات، امکان افزایش تولید و صادرات صنایع لبنی ایران نیز وجود داشته باشد.

کد خبر 27477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =