هر سال بنا بر شرایط زمانی در نقاط مختلف شهر نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و خدمات برگزار می شود ولی در برخی مواقع دیده شده شرکت‌های خصوصی نیز در همین راستا برای خود نمایشگاه برپا می کنند که این کار بیش‌تر نوعی موازی کاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با نزدیکی به پایان سال مسئولان در تدارک برگزاری نمایشگاه‌های بهاره با هدف عرضه کالا و خدمات به صورت مستقیم با درصد قابل توجهی تخفیف نسبت به قیمت روز بازار هستند.

در همین راستا طی چند سال اخیر هر ساله نمایشگاهی در ضلع جنوبی مصلی توسط بخش خصوصی و با نظارت اتاق اصناف تهران برگزار می شود که در روزهای گذشته نیز تبلیغ این نمایشگاه بارها از تلویزیون پخش شد ولی این موضوع این بار با اعتراض رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به عنوان مرجع صدور مجوزهای نمایشگا‌ه‌های عرضه مستقیم کالا مواجه شده است.

در همین رابطه رییس مجمع صنوف تولیدی و خدماتی به ایسنا، گفت: برای برگزاری نمایشگاه عرضه کالا باید مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت شود تا کارشناسان و ناظران این سازمان و اتاق‌های اصناف بر روال برگزاری آن شاهد و ناظر باشند.

علی فاضلی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در سال‌های گذشته با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌ اصناف ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاهی به دلیل عدم نظارت بر کیفیت و قیمت عرضه کالا از سوی کارشناسان اتاق اصناف غیرقانونی است.

وی بیان کرد: دولت برای تنظیم بازار در زمان افزایش تقاضا مجوز برگزاری نمایشگاه از 5 تا 25 اسفند‌ماه را برای اتاق اصناف صادر کرده است.

رییس مجمع صنوف تولیدی و خدماتی با طرح این سوال مبنی بر این‌که برپایی چند نمایشگاه در یک راستا چه معنایی دارد بیان کرد: هر سازمان یا بخش خصوصی نمی تواند بدون دریافت مجوز و با سلیقه شخصی در هر جایی یا با استنباط به این موضع که مکان شخصی است نمایشگاهی برگزار کند.

او در پاسخ به این که چه ارگانی مسئولیت صدور و انسجام برگزاری نمایشگاه‌ها را بر عهده دارد گفت: از نظر قانونی کمیته نمایشگاهی که مرکب از دولت، شهرداری، اتاق اصناف و اماکن است مسئول صدور مجوز برپایی نمایشگاه است.

وی در پایان تاکید کرد: هر کسی برای کسب درآمد به برپایی نمایشگاهی می‌پردازد که اکثر نمایشگاه‌های موازی که در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود مجوز قانونی ندارند.

همچنین در نامه یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به مدیر کل بازرگانی سازمان صدا و سیما ذکر شده است با توجه به پخش تیزر تلویزیونی از شبکه 3 سیما در خصوص برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم مواد غذایی در محل مصلی تهران از تاریخ 23 بهمن‌ماه بدینوسیله به اطلاع می‌رساند این نمایشگاه فاقد مجوز قانونی است لذا خواهشمند است دستور فرمایید از پخش تیزر فوق جلوگیری شود.

لازم به ذکر است مرجع صدور مجوزهای نمایشگا‌ه‌های عرضه مستقیم کالا (فروش ویژه کالا) سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

کد خبر 27491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =