کیفیت پایین برخی محصولات لبنی موجود در بازار موضوعی بوده که اخیرا برخی مصرف‌کنندگان به آن اشاره کرده‌اند. اگرچه مسئول رسیدگی به شکایت یکی از شرکت‌های لبنی عنوان می‌کند که دلیل کیفیت پایین این محصولات ممکن است به خاطر شرایط نامناسب نگهداری در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اخیرا تعدادی از مخاطبان در تماس با این خبرگزاری از کیفیت پایین برخی از برندهای لبنیات گلایه کرده و خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند. این در حالی است که در مقاطع مختلف سال نیز از این دست شکایات از سوی مردم مطرح شده بود.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند که همزمان با گران شدن شدید قیمت مواد اولیه و با توجه به اینکه تولیدکنندگان اجازه افزایش قیمت محصولات خود را به همان اندازه ندارند در نتیجه تولیدکنندگان به سمت کاهش وزن محصولات تولیدی خود و در برخی مواقع کاستن از کیفیت محصولاتشان رفته‌اند. با این وجود تولیدکنندگان محصولات لبنی نیز تاکید کرده‌اند که همواره استانداردهای این صنعت را رعایت کرده‌اند و مواردی هم که بعضا از تخلفات مشاهده شده شامل همه صنعت لبنیات نمی‌شود.

اما درباره شکایت اخیر چند مصرف‌کننده از کیفیت پایین محصولات لبنی تولید داخل به سراغ مشاور انجمن صنایع لبنی رفتیم.

حسین چمنی با اشاره به اینکه شرکتهای بزرگ فعال در صنعت لبنیات ایران از جمله شرکت صنایع شیر سالانه مبالغ سنگینی روی بحث کیفیت و استاندارد سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: ما سالانه صدها میلیون تومان برای نمونه‌برداری و آزمایش هزینه می‌کنیم و آزمایشگاه‌های ما نیز به عنوان آزمایشگاه اکرودیته فعال هستند. مجموعه نظارتی ما از سیستم تولیدی جدا است و حتی براساس استانداردهایی فراتر از استانداردهای ملی عمل می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون سازمان استاندارد و اداره نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت روی کیفیت و استاندارد لبنیات تولید داخل نظارت می‌کنند عنوان کرد: در صنعت لبنیات استاندارد چهار در هزار عدم انطباق و خطا قابل قبول است. در عین حال اگر خسارتی به کسی وارد شود قطعا جبران می‌کنیم.

وی گفت: شرکتها معمولا به شیوه‌های مختلف از مشتریان شاکی خود دلجویی می‌کنند. از جمله اینکه محصول را تعویض می‌کنند و علاوه بر آنکه بسته‌ای را نیز به عنوان هدیه به مشتری تقدیم می‌کنند. البته این مورد به سیاستهای هر شرکت بستگی دارد. در واقع اعطای هدیه به مشتریان شاکی جزو خدمات پس از فروش شرکتهای لبنی محسوب می‌شود.

در همین حال خبرنگار ایسنا سراغ بخش رسیدگی به شکایت یکی از برندهای لبنی شناخته شده نیز رفت که وی در پاسخ به شکایات مطرح شده از کیفیت پایین ماست محلی تولیدی این شرکت عنوان کرد: این مشکل ممکن است به دلیل تنظیم نبودن درجه سرمایش یخچال مغازه و سوپرمارکت رخ داده باشد. ما در بازرسی‌های دوره‌ای خود میزان برودت یخچال‌ها را بررسی می‌کنیم و اگر نیاز باشد برای یخچال‌های مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها لاگر می‌گذاریم تا دمای آنها تنظیم شود.

وی افزود: در بسیاری از موارد حتی خود مغازه‌دار هم از تنظیم نبودن درجه حرارت یخچالش خبردار نیست و در ظاهر نیز یخچال اقدام به سرمایش می‌کند اما در واقع درجه سرمایش یخچال تنظیم نیست. از سوی دیگر محصولات شرکت ما دارای کمترین مواد نگهدارنده نسبت به محصولات تولیدی سایر شرکتها است و شاید به همین دلیل است که چگونگی نگهداری این محصولات در یخچال مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها اهمیت زیادی دارد.

کد خبر 27492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =