وزیر جهاد کشاورزی راه‌اندازی هرچه سریع‌تر بزرگترین سایت پرورش ماهیان خاویاری را خواستار شد و از مسئولان مربوطه خواست همکاری‌های لازم در این زمینه را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، محمود حجتی پیش از ظهر امروز به منظور بازدید بررسی طرح ها و واحدهای کشاورزی آسیب دیده از سرمای اخیر به مازندران سفر کرد و از بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان جویبار بازدید کرد.

وی بر راه اندازی فاز اول پروژه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان جویبار تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان در جهت راه‌ اندازی هر چه سریع‌تر این پروژه شد.

وزیر جهاد کشاورزی اجرا و بهره برداری از این طرح را سبب شکوفایی اقتصاد منطقه دانست و افزود: این پروژه بزرگترین پروژه پرورش ماهیان خاویاری در ساحل با استفاده از آب دریا در خاورمیانه است که نقش بسزایی در اقتصاد مولد، اشتغالزایی، تولید پایدار کشاورزی، پایداری تولید و تأمین امنیت غذایی خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد عرضه خاویار مازندران در سطح جهانی باشیم.

حجتی یادآور شد: ذخایر دریای خزر سال به سال کمتر می شود لذا امیدواریم با پیگیری صورت گرفته اجرای پروژه های پرورش ماهیان خاویاری گسترش یابد و با برنامه ریزی انجام شده در آینده نزدیک شاهد عرضه خاویار مازندران در سطح جهانی باشیم.

به گزارش ایسنا، اسلامی - مجری طرح پرورش ماهیان خاویاری شرکت تعاونی قره برون شهرستان جویبار - نیز خواستار اعطای تسهیلات ویژه و حمایت های بیشتر مسئولان برای افتتاح و بهره برداری این پروژه شد.

پرورش ماهیان خاویاری قره برون در زمینی به مساحت پنج هکتار در ساحل چپکرود جویبار قرار دارد که ظرفیت تولید 250 تن گوشت ماهی خاویار و سه تن خاویار است.

در ادامه این سفر وزیر جهاد کشاورزی از واحدهای مرغداری، دامداری، باغات مرکبات خسارت دیده از برف سنگین در شهرستانهای نور، نوشهر و تنکابن بازدید خواهد کرد.

حجتی از یک واحد مرغداری گوشتی 30 هزار قطعه ای شاهین فر در شهرستان نوشهر که یک سالن 10 هزار تایی آن با مساحت یک هزار 100 متر بوده صد در صد تخریب شد بازدید کرد و از نزدیک با مسایل و مشکلات مرغدران آشنا شد و دستور لازم را برای رفع آن صادر کرد.

کد خبر 27494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =