در پی بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مناطق مختلف آسیب‌دیده برف استان‌های شمالی، برای بخش‌های مختلف توصیه‌های خوبی داده شد.

رییس سازمان چای کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر با اشاره به اختصاص 160 میلیارد تومان به صنعت چای کشور که از سوی وزیر جهاد کشاورزی وعده داده شده، گفت: قرار است پس از پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی، اختصاص 60 میلیارد تومان در بخش چای مطرح شده و پس از طی مراحل قانونی و تصویب دولت، اطلاع‌رسانی شود.

علی محرر افزود: در صورتی که اعتبار مورد نیاز برای به‌زراعی و سایر عملیات به تصویب برسد، اتفاقات خوبی برای باغ‌های چای خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: منتظر دستورالعمل‌های این اختصاص هستیم تا بتوانیم به باغ‌های چای بودجه مناسبی تخصیص دهیم.

خسارت اولیه باغ‌های شمال بیش از 80 میلیارد تومان برآورد شد

گفتنی است، وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید خسارت اولیه کشاورزی استان گیلان را بیش از 80 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: امید می‌رود که با افزایش 10 برابری پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی بتوان سهم بزرگی را در کمک‌رسانی به کشاورزان داشته باشیم.

محمود حجتی همچنین درباره افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای نیز تصریح کرد: افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در سال آینده در دستور کار است که پس از بررسی نهایی رقم دقیق آن اعلام خواهد شد.

بررسی خسارت باغ‌های مرکبات در حال انجام است

مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی نیز در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره خسارت واردشده برف استان‌های شمالی به مرکبات گفت: برخی از مرکباتی که بر روی درخت مانده بودند، دچار یخ‌زدگی شده‌اند.

جعفر شهامتی‌فرد یادآور شد: مشکل خاصی برای میوه‌های انباری به‌وجود نیامده و تعیین میزان خسارت دقیق انجام نشده است.

وی با اعلام اینکه بررسی‌ها برای میزان خسارت‌ها به درختان میوه ادامه دارد، تأکید کرد: سنگینی برف باعث شکستگی برخی از درختان شده است که کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت هستند.

شهامتی‌فرد همچنین افزود: از آنجا که مرکبات مربوط به عید ذخیره‌سازی شده بود، بنابراین نمی‌توان گفت که برف خسارت به میوه شب عید زده و نیاز به واردات وجود دارد.

گفتنی است، وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید از سایت‌های پرورش ماهیان خاویاری، باغ‌های میوه، باغ‌های چای و سایر بخش‌های مرتبط با کشاورزی در استان‌های آسیب‌دیده از نزدیک دیدن کرد و نویدهای خوشی را برای کشاورزان این منطقه داد.

کد خبر 27531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =