تیم فنی فائو برای ارزیابی فوری نیازهای فنی سازمان شیلات ایران در بخش های اجرایی و تحقیقاتی 23 و 24 بهمن ماه سال جاری از فعالیت های شیلاتی ایران بازدید کردند.

به گزارش ایرنا از سازمان شیلات ایران، این تیم متشکل از ناکوزی نماینده موقت فائو در تهران، پیرومانینی کارشناس ارشد شیلاتی در دفتر نمایندگی فائو در قاهره و ساندرو لواتللی کارشناس ارشد بخش آبزی پروری فائو در رم بوده است.

تیم فائو در نخستین روز از حضور خود در تهران با حسن صالحی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات و معاونین و مدیران کل در خصوص هدف کلی مامویت فائو در ایران و ارزیابی فوری از نیازهای فنی شیلاتی در بخش های اجرا و تحقیقات و تلاش برای همکاری در زمینه رفع این نیازها با پیش بینی منابع مالی مورد نظر از کمک کننده های مالی برای سال 2014 و سال های بعد از آن مذاکره کردند.

مبنای ارزیابی تیم فنی فائو مفاد پروژه تدوین شده فی مابین فائو و شیلات ایران مربوط به سال 2009 میلادی در چارچوب UTF است که بدلیل محدودیت منابع ارزی امکان اجرای مفاد آن تاکنون میسر نشده است.

حسن صالحی رییس سازمان شیلات ایران ضمن تشکر از رویکرد مثبت فائو برای شناسایی نیازهای فنی شیلاتی و ارایه راهکارهای لازم برای اجرایی شدن آن ها از اعضای هیات فائو به خاطر پیش بردن مسایل فی مابین به سمت تدوین راهبرد استراتژیک به سیاست ها و اهداف کلی شیلات ایران در عرصه صید، آبزی پروری و تجارت آبزیان درآب های داخلی دریای خزرو خلیج فارس و دریای عمان و نیز آبهای دوربه پاره ای از اولویت های فنی مورد نیاز شیلات ایران دربخش اجرا از جمله ضرورت توسعه آبزی پروری ماهیان دریایی درقفس اشاره کرد.

تیم فنی فائو در ادامه بازدید خود با مدیران، معاونت های آبزی پروری، صید و بنادر ماهیگیری، دفتر بهبود کیفیت و نیز موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ملاقات کرد و از آنان خواست تا ضمن بازنگری بخش چارچوب منطقی سند پروژه UTF نسبت به معرفی اولویت های فنی جدید شیلاتی اقدام کنند و نتایج حاصله قبل از برگزاری کنفرانس منطقه ای فائو در تاریخ 24 فوریه 2014 در رم ارایه شود.

 

کد خبر 27537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =