وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دولت مسئول اطلاع‌رسانی در مورد جزئیات سبد کالای دوم به مردم است گفت:تاکنون دولت هیچ تصمیمی در این باره نگرفته است که دومین سبد کالایی در سال ۹۳ ارائه شود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه سی و دومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در واکنش به اظهارات برخی مسئولان اتحادیه‌ها مبنی بر اینکه سبد دوم کالایی دولت در سال آینده در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت اظهار داشت: هرگونه اظهارنظر غیر واقعی در مورد سبد کالا را نباید مطرح کرد و در مورد سبد کالا فقط دولت اظهار نظر می‌کند و تصمیمات لازم را دولت اعلام خواهد نمود.تاکنون دولت هیچ تصمیمی در این باره نگرفته است که دومین سبد کالایی در سال 93 ارائه شود.

روز گذشته عبداللهی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مصرف کارکنان دولت گفته بود: توزیع سبد کالای دوم به‌احتمال زیاد سال آینده  خواهد بود و امسال دیگر سبد جدیدی توزیع نمی‌شود. سبدی که در روزهای آینده توزیع می‌شود ادامه توزیع مرحله اول سبد کالا است و ازآن‌جایی که جامعه هدف به‌طور کامل مشخص نشده بود، سبد مرحله اول در دو فاز توزیع شد.

وی در رابطه با پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما وجود ویژه‌خواران در اتاق بازرگانی را تایید می‌کنید یا خیر، گفت: من هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم و در حال حاضر این خبر را از زبان شما شنیده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با آزادی واردات گروه کالایی 10 که مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفته است نیز گفت: این موضوع از سوی صادرکنندگان با استقبال زیادی همراه شد اما در مورد آزادی واردات خودرو نیز هنوز با مشکلاتی از جمله عدم ثبات نرخ ارز روبرو هستیم.

نعمت‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر واردات خودروهای پایین 2500 سی‌سی آزاد است اما در رابطه با آزادسازی واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی مشکلاتی از جمله ثبات نرخ ارز مطرح است که به نظر می‌رسد با اتخاذ هر تصمیمی در این حوزه نرخ ارز نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت بر همین اساس هنوز در این رابطه تصمیم گیری نهایی صورت نگرفته و به دنبال ثبات نرخ ارز و همراستای آن اتخاذ سیاست‌های کارآمد هستیم.

وی در رابطه با لایحه دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص منابع به بخش صنعت نیز به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها به ریاست رییس جمهور در حال بررسی این موضوع است تا حمایت از بخش صنعت به چه نحوی صورت گیرد اما هنوز به تصمیم نهایی دست پیدا نکردند. البته این قول را می‌دهم که تمام تلاش خود را برای اختصاص منابع مناسب به بخش صنعت کشور انجام خواهیم داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز گفت: هم‌اکنون سرمایه‌گذاری خارجی در حد ناچیزی در کشور صورت می‌گیرد که در این جلسه نیز نکاتی را در این رابطه عنوان کردم به نحوی که ما برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های خارجی باید به فکر رفع مشکلات بانکی باشیم.

کد خبر 27581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =