شیرینی‌فروشان، در هفته پایانی سال جاری اجازه افزایش قیمت محصولات خود را ندارند.


رئیس اتحادیه قنادان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با توجه به آمادگی شیرینی‌فروشی‌های کشور، مشکلی بابت تأمین مصرف بازار شب عید وجود ندارد و در شرایط فعلی حاکم بر بازار شیرینی و شکلات، تغییری ایجاد نخواهد شد.

علی بهره‌مند افزود: بر اساس اطلاع‌رسانی انجام‌شده، قنادان اجازه هیچ‌گونه افزایش قیمت ندارند و باید محصولات خود را بر طبق نرخ مصوب بفروشند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، مواد اولیه مورد نیاز صنف قنادان از ثبات لازم برخوردار بوده‌ و روغن و شکر مورد نیاز به میزان لازم و به وفور در دسترس بوده است.

بهره‌مند با اشاره به اینکه همه قنادی‌هایی که دارای درجه کیفی یکسانی هستند، محصولات خود را در سراسر تهران به یک قیمت به‌فروش می‌رسانند، تصریح کرد: قنادی‌ها بر اساس کیفیت محصول ارائه‌شده و امکانات به سه درجه تقسیم‌بندی شده‌اند و هرکدام موظف به فروش محصولات بر اساس نرخ تعیین شده هستند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده 80 درصد قنادی‌های تهران درجه یک هستند و کیفیت مناسبی دارند و مابقی آنها درجه دو بوده و قنادی درجه سه هم نداریم.

رئیس اتحادیه قنادان تهران یادآور شد: بخش‌های مختلفی برای درجه‌بندی قنادی‌ها مانند کیفیت بهداشت و طراحی مغازه تعریف شده است که بر اساس بازرسی‌ها، این عناوین اعطاء شود.

 

اتاق اصناف جلوی نانوایی‌های متخلف را بگیرد

بهره‌مند تأکید کرد: از مردم تقاضا می‌شود شیرینی مورد نظر خود را حتماً از واحدهای صنفی (قنادی) دارای پروانه کسب تهیه کنند.

وی اظهار داشت: مغازه‌های مختلفی در مراسم خاص که مصرف شیرینی افزایش می‌یابد، اقدام به فروش انواع شیرینی‌جات می‌کنند، در حالی که هیچ نظارتی بر عرضه و سلامت محصول آنها وجود ندارد.

بهره‌مند همچنین گفت: این واحدها شیرینی‌جات را کمی ارزان‌تر از قنادی‌ها به فروش می رسانند، اما به‌دلیل اینکه هیچ نظارتی بر رعایت نکات بهداشتی کارگاه‌های متفرقه وجود ندارد ممکن است سلامت مصرف کنندگان را به خطر اندازند.

وی در ادامه افزود: اتحادیه قنادان نظارت کافی بر قنادی‌های تهران داشته و با ارسال بازرس به‌طور مرتب بر وضعیت فروش و کیفیت محصولات نظارت می کند، اما به‌دلیل وجود تداخلات صنفی شاهد چنین مشکلاتی هستیم.

بهره‌مند خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل چند جلسه کمیسیون با علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف تهران برگزار کردیم، اما این مذاکرات تا به امروز نتیجه‌ای دربر نداشته و نانوایی‌ها به خود اجازه می‌دهند از آرد یارانه‌ای برای پخت شیرینی استفاده کنند.

کد خبر 27668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =