نماینده مردم ساری در مجلس با اعلام مخالفت خود در واگذاری طرح های بزرگ آبزی پروری سازمان شیلات به جهاد نصر،گفت: با توجه به اینکه رئیس جهاد نصر از سوی وزارت جهاد کشاورزی تعیین و بودجه آن از سوی دولت تأمین می شود به همین علت این موسسه از پایه به عنوان یک نهاد خصوصی با اشکال مواجه است.

محمد دامادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درواکنش به واگذاری پروژه های بزرگ آبزی پروری، سازمان شیلات کشور، گفت: با توجه به اصل 44 قانون اساسی اگر سازمان شیلات طرح های بزرگ آبزی پروری و صید و صیادی خود را به بخش های خصوصی واگذار کند به هیچ وجه مشکلی وجود ندارد ،اما باید بررسی کند طی این واگذاری شیرازه صنعت شیلات دچار آسیب می شود یا خیر؟ این واگذاری مردم را دچار متضرر می کند ؟ آیا عملکرد موسسه مربوطه در حوزه ی کاری خود موفق بوده است یا خیر؟

 نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی،  با اعلام مخالفت خود مبنی برواگذاری طرح های بزرگ آبزی پروری سازمان شیلات به جهاد نصر، تصریح کرد: با توجه به اینکه رئیس جهاد نصراز سوی وزارت جهاد کشاورزی تعیین و بودجه آن از سوی دولت تأمین می شود به همین علت این موسسه از پایه و اصل به عنوان یک نهاد خصوصی برای دریافت سهام با اشکال مواجه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،افزود: به طور حتم موسسه‌ای که بخشی از آن دولتی و بخش دیگر آن فقط از روی اسم خصوصی باشد صلاحیت کافی برای اجرای پروژه های عمرانی چرا که طرح های بزرگ آبزی پروری و صید و صیادی ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران، اظهار داشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی نهادی مجاز به واگذاری پروژه های عمرانی از جمله طرح های شیلاتی است که کاملا خصوصی باشد.

 نماینده مردم ساری در مجلس، با انتقاد از اینکه موسسه جهاد نصر تا به امروز عملکرد مناسبی در اجرای طرح های عمرانی نداشته است،تصریح کرد: به طور حتم این موسسه در اجرای طرح های شیلاتی و پروژه های بزرگ آبزی پروری چون صید فانوس ماهیان دریای عمان به میزان 10هزار تن و صید تن ماهیان به میزان 5 هزار تن موفق نخواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس،گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر صنعت شیلات کشور از شرایط خوب و مطلوبی برخوردار نیست و روز به روز در حال تضعیف است به همین جهت واگذاری  پروژه های بزرگ آبزی پروری و صید و صیادی سازمان شیلات طی طرح 550 هزار هکتاری خوزستان به نهاد شبه دولتی جهاد نصر به هیچ وجه مناسب نبوده بلکه باعث تضعیف شدیدتر این صنعت خواهد شد.

کد خبر 27671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =