مصرف شیر خشک کشور سالانه حدود ۵ میلیون قوطی است که در رابطه با دو سه قلم کمبود داشته و اقدام به رفع آن با پیگیری‌های شبانه روزی هستیم.

دکتر رسول دیناروند رييس سازمان غذا و داروي كشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص تامین شیر خشک گفت: برخی از شیر خشک‌ها کمبود دارد اما "وزارت بهداشت" به صورت ذاتی حمایتی از شیرخشک نمی‌کند.

وی ادامه داد: ماموریت وزارت بهداشت تغذیه با شیرمادر است و این امر به صورت عملی ثابت شده و سازمان جهانی بهداشت توصیه جدی و اکید به دولت‌ها داشته است.
 
وی افزود: تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن مصرف شیر خشک می کنیم اما به هر حال ما به عنوان سازمان غذا و دارو ماموریت داریم برای کسانی که نیاز به شیر خشک دارند این بسته را فراهم کنیم.

دکتر دیناروند گفت: برای نوزادانی که مصرف شیر مادر میسر نیست سالانه حدود ۵میلیون قوطی شیرخشک تامین می‌گردد و در این زمینه حتی ذخیره نیز داریم و برای خرید سال آینده نیز اقدام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برخی بیمارانی که به علت از دست دادن آنزیم در بدنشان باید شیر خشک رژیمی و متابولیک مصرف کنند شیر خشک آن‌ها نیز باید توسط وزارت بهداشت تهیه گردد.

وی ادامه داد: این دسته افراد حدود سی قلم انواع مختلف شیرخشک نیاز دارند که ما در دو دسته قلم کمبود داشتیم اما متاسفانه دو سه قلم دیگر در هفته گذشته دچار کمبود شد و علت آن نیز عدم پیش بینی بوده و در حال حاضر نیز به دنبال برطرف کردن آن هستیم.

دکتر دیناروند گفت: برای سال ۹۳ خوشبختانه از هم اکنون اقدامات لازم برای کلیه شیر خشک‌های رژیمی، متابولیک و یارانه‌ای انجام گرفته است.

وی از عقد تفاهم نامه با تولید کننده‌ها و واردکننده‌هایی که بهترین قیمت و شرایط تحویل را فراهم کنند خبر داده و افزود: مطمئناً در سال ۹۳ آمادگی کامل خواهیم داشت.

معاون غذا و دارو در ادامه افزود: همکارانم به صورت روزانه پیگیر واردات دو سه قلم شیر خشک کمبودی هستند و به صورت فوریتی وارد کنند تا تولید کنندگان نیز بتوانند نیاز چند ماهٔ آینده را برطرف و شیرخشک مورد نیاز را تحویل دهند.

کد خبر 27690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =